خشم ساپینتو عصای بازوی نکونام در استقلال

استقلال در این فصل از نظر تاکتیکی واقعا یک تیم است و با اقدامات جواد نکونام و دستیارانش در روندی مستمر حرکت می کند و به همین دلیل از دست دادن بازیکنان سرشناسی مانند: کوین یمگا و مهدی مهدی پور. آبی پوشان را متوقف نکند تا جدول را از دست بدهد و جو رقابتی که بین بازیکنان ایجاد شده بود باعث شد جای خالی مصدومان و محرومان به سرعت با نفر جدیدی پر شود. در این میان نمی توان کتمان کرد که 4 بازیکن استقلال نقش بسیار مهم تری نسبت به بقیه آبی پوشان تا به اینجای لیگ برتر داشته اند و در صورت قهرمانی استقلال قطعا این چهار بازیکن اسلحه ویژه جواد نکونام خواهند بود. .

گلر با قدرت

حسین حسینی در حال حاضر بهترین لحظات را سپری می کند. (فقط اگر موضوع را زیر ذره بین بگیریم متوجه می شویم که تعداد بازی های حسینی در فصل جاری بیش از 21 بازی در لیگ است) سقوط و تسلیم استقلال. او همچنین به عنوان کاپیتان در این فصل عملکرد خوبی داشته و مهارت های رهبری خود را نشان داده است.

دیوانه ای که محبوب شد

اگرچه مربیگری سلیقه ای است، اما نمی توان توانایی بازیکنان را نادیده گرفت، بنابراین بسیاری از هواداران استقلال با ما موافق هستند که ریکاردو ساپینتو در مورد ابوالفضل جلالی اشتباه کرده است. این مدافع تازه متولد شده در استقلال دو سال پیش آنقدر خوب بود که کارلوس کی روش او را به جام جهانی برد و حتی در بازی با آمریکا هم از او استفاده کرد، اما پس از آن ریکاردو ساپینتو عملا ابوالفضل را کنار گذاشت زیرا به عملکرد او به عنوان یک بازیکن اعتقادی نداشت. بازیکن فراموش شده، بنابراین جواد نکونام در تابستان امسال کار سختی برای احیای او خواهد داشت. جلالی با هدایت جواد هفته به هفته در لیگ بیست و سوم پیشرفت کرد و در پایان اسفند بار دیگر نام خود را در جمع فراخوان های تیم ملی دید. این بازیکن در 23 بازی لیگ برای استقلال 9 پاس گل داد و قطعا نکونام در 4 بازی آینده روی او حساب خواهد کرد.

مسافر آسیای مرکزی

وقتی در جام ملت های آسیا خبر رسید استقلال با جلال الدین مشاریپوف به توافق رسیده و کاپیتان تیم ملی ازبکستان پیراهن آبی را بر تن خواهد کرد، عده ای با بدبینی به او نگاه کردند اما جلال الدین بازی به بازی بهتر شد و به جرأت گفت که در حال حاضر. موثرترین آیتم در خط میانی استقلال محسوب می شود. این بازیکن حرفه ای علاوه بر قدرت بازی سازی، از توانایی بالایی در گلزنی نیز برخوردار است و این مشکل را در بازی با ذوب آهن به وضوح دیدیم. هافبک ازبکستانی استقلال که از آسیای میانه به ایران آمده است، قطعا در دیدارهای پیش رو نقش فوق العاده موثری برای بفی پاشان خواهد داشت و البته اینجا در ایران برای بازی خردادماه مقابل تیم ملی کشورمان نیز جای خود را خواهد گذاشت. در میان هافبک های استقلال، مهدی مهدی پور هم در این فصل خوب ظاهر شده است که حالا به دلیل مصدومیت چند ماهی دور از میادین است.

مهاجم آرژانتینی

گوستاوو بلانکو یکی از بازیکنانی بود که کوزا نکونام از اواخر تابستان گذشته برای جذب او اصرار داشت. مهاجم آرژانتینی به دلایل زیادی نتوانست گلزن خوبی در هفته های ابتدایی حضورش باشد و به همین دلیل انتقادات زیادی به او وارد شد اما بعدها به خصوص از ابتدای نیم فصل شرایط برای او تغییر کرد. بلانکو تاکنون 6 گل برای استقلال به ثمر رسانده که 5 گل آن حاصل تلاش او در نیم فصل دوم بوده است. این مهاجم علاوه بر گلزنی، توانایی زیادی در فرسودگی مدافعان حریف دارد، سرمایه بزرگی که به آبی ها در نیمه دوم بازی های حساس کمک می کند.