خطر بزرگ از مهدی طارمی گذشت

خطر بزرگ از مهدی طارمی گذشت

آخرین حضور مهدی طارمی با پورتو در ورزشگاه دراگائو با خاطره ای خوش برای این مهاجم ایرانی به پایان رسید. وی در دقیقه 8 وقت اضافه با ضربه سر دروازه بوآویستا را رقم زد و پیروزی را برای تیمش رقم زد.

اما گل در ثانیه پایانی بازی تنها دستاورد مهم طارمی در این دیدار نبود، چرا که او در دقیقه 64 زمینه اخراج بازیکن میهمان را فراهم کرد و درست پس از آن پورتو می توانست دو گل به ثمر برساند. و پس از باخت 1-0 برنده بازی شد.

در این لحظه و در موقعیتی که طارمی در مرکز زمین توپ و میدان را در اختیار داشت، از پدرو مالهیرو عبور کرد و توپ را به اوا نیلسون داد، اما مهاجم ایرانی با خطای 23 روی زمین افتاد. – مدافع پرتغالی، فریادهایش به وضوح و از طریق گیرنده های تلویزیون شنیدنی است.

اما آرتور سوارس دیاز، داور آن مسابقه دستور داد تا بازی ادامه پیدا کند تا مانع حمله پورتو نشود. پس از برخورد توپ به مدافع تیم میهمان و خروج از کرنر، داور دست به جیب او زد و کارت زرد دوم را به بازیکن بوآویستا نشان داد.

بررسی تصاویر تلویزیونی نشان داد طارمی خوش شانس بود که با خطای پدرو مالهیرو آسیب جدی ندید و به بازی برگشت. کف پای بازیکنان بوآویستا درست روی پای مهدی ختم شد و البته کارشناسان داوری نظرات متفاوتی درباره این تصمیم دارند.

ژرژ کورادو، کارشناس روزنامه اوجوگو در این رابطه می گوید: برخورد خشونت آمیز پدرو مالهایرو با طارمی بسیار واضح و آشکار بود. در این صحنه یک کارت قرمز مستقیم درخواست شد نه کارت زرد دوم.

فورتوناتو آزدو، دیگر کارشناس داوری اویوگو نیز گفت: پدرو مالهیرو با کف کفش به پای طارمی ضربه زد و با استفاده از نیروی زیاد، سلامت جسمانی حریف را به خطر انداخت. یک خطا باید با کارت قرمز مستقیم مجازات می شد نه کارت زرد دوم.

اما کارشناس سوم، اوجوگو، نظر دیگری دارد. خوزه لیروس می گوید: پدرو مالهیرو عمداً پا روی پاهای حریفش گذاشت. آرتور سوارس دیاز به بازی ادامه داد و به درستی در پایان به ترتیب کارت زرد دوم و کارت قرمز را نشان داد.

طارمی که در پایان این دیدار توانست عنوان بهترین بازیکن زمین از نگاه کارشناسان باشگاه پورتو را از آن خود کند، خداحافظی تماشایی از ورزشگاه دراگو داشت تا با لباس اینتر به فوتبال خود ادامه دهد.