خودروی جدید چینی در بازار خودرو ایران

خودروی جدید چینی در بازار خودرو ایران

جدیدترین سدان شرکت خودروسازی بی وای دی Qin L DM-i به تازگی رونمایی شده و به نمایندگی های این خودروساز رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از آغاز فروش سدان BYD Qin L DM-i در تاریخ 9 اردیبهشت، این خودرو به نمایندگی های چین رسیده است. این مدل یک خودروی پلاگین هیبریدی سایز متوسط ​​با قیمت پیش بینی شده 16600 دلار معادل 960 میلیون تومان است. برد الکتریکی آن به 90 کیلومتر می رسد (بر اساس چرخه CLTC).

Keen مجموعه‌ای از سدان‌های با برند BYD است که نام آن‌ها برگرفته از اولین سلسله امپراتوری چین است. این سری در حال حاضر شامل مدل های Qin Plus EV و Qin Plus DM-i می شود. در سه ماهه اول سال 2024 مجموع فروش این مدل به 107489 دستگاه رسید و Qin Plus را به پرفروش ترین خودرو در چین تبدیل کرد.

Kane L DM-i از زبان طراحی متمایز BYD استفاده می کند. در جلو چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره بزرگی دارد که به دهان اژدها اشاره می‌کند.

در داخل، یک فرمان سه پره و یک صفحه نمایش LCD کوچک در پشت آن قرار دارد. Qin L DM-i همچنین دارای صفحه نمایش چرخشی است. کنسول وسط آن از مجموعه ای از دکمه های فیزیکی و یک دسته دنده کوچک به نام «BYD Heart» استفاده می کند.

ابعاد دقیق این سدان 4830/1900/1495 میلی متر با فاصله بین دو محور 2790 میلی متر است. موتور Qin L DM-i BYD از نسل پنجم سیستم هیبریدی پلاگین DM-i BYD استفاده می کند. این موتور از یک موتور 1.5 لیتری 99 اسب بخاری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی 215 اسب بخاری تشکیل شده است. این سدان دارای دو گزینه باتری LFP است که توسط شرکت تابعه BYD FinDreams عرضه می شود. بسته پایه آن دارای ظرفیت 10.08 کیلووات ساعت است که برای برد الکتریکی 60 کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) خوب است. نوع دوم ظرفیت 15.87 کیلووات ساعت (محدوده 90 کیلومتر بر اساس چرخه CLTC) را ارائه می دهد.

قبل از شروع فروش سدان BYD Qin L DM-i در 29 می، این خودرو به نمایندگی‌های چین رسید. این مدل یک خودروی پلاگین هیبریدی سایز متوسط ​​با قیمت پیش بینی شده 16600 دلار معادل 960 میلیون تومان است. برد الکتریکی آن به 90 کیلومتر می رسد (بر اساس چرخه CLTC).