رد خونِ ویلای لوکس “ولادیمیر زیلنسکی” در مصر

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

اخیراً جسد یک روزنامه نگار مصری به نام «محمد العلوی» که چند ماه پیش با استناد به اسناد مختلف در افشاگری گفته بود «ولادیمیر ژیلینسکی» رئیس جمهور اوکراین ویلایی مجلل به ارزش 5 میلیون دلار برای تفریح ​​خریده است. مناطق نزدیک دریای سرخ ، کشف شده است.”

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج


اخیراً وقوع یک رویداد قابل توجه در مصر جنجال های زیادی را برانگیخته است. در همین رابطه اخیراً جسد یک روزنامه نگار مصری به نام «محمد العلوی» که چند ماه پیش در افشاگری با استناد به اسناد مختلف گفته بود «ولادیمیر ژیلینسکی» رئیس جمهور اوکراین اقدام به خرید کالای لوکس کرده است. ویلا 5 میلیون دلاری در مناطق تفریحی نزدیک دریای سرخ پیدا شده است.

علوی تاکید کرد که ویلای مذکور در منطقه توریستی و مجلل «الجونه» مصر واقع شده و رئیس جمهور اوکراین آن را از طریق مادر همسرش خریداری کرده است. بلافاصله پس از انتشار خبر مذکور، محمد علوی اعلام کرد که مورد هجوم رگباری و البته تهدید قرار گرفته است. معادله ای که در نهایت با پیدا شدن جسد وی در شهر الغردکه مصر در شرایطی به پایان رسید که آثار ضرب و شتم بر پیکر علوی مشهود بود.

در همین حال، برادر محمد علوی گفت که پلیس مصر معتقد است که عوامل و نیروهای مرتبط با دولت اوکراین و رئیس جمهور این کشور تلاش کردند تا محمد علوی را بکشند. انتشار خبر ترور محمد علوی اما دو نکته قابل تامل دارد.

اولینموضوع خرید یک ویلای لاری اوکس توسط رئیس جمهور اوکراین به قیمت 5 میلیون در سواحل دریای سرخ در مصر در بحبوحه جنگ خونین بین کشورش و روسیه، تصویر زلنسکی را در میانه جنگ مذکور به شدت مخدوش می کند. البته تأثیر آن نیز بر افکار عمومی اوکراین در بحبوحه جنگ آن کشور با روس ها تأثیر منفی خواهد داشت. از اولین روزهای آغاز جنگ در اوکراین، ژیلینسکی همیشه سعی می کرد چهره یک رهبر مقاوم، موفق و قهرمان را به افکار عمومی اوکراین و جهان نشان دهد.

این در حالی است که افشاگری های اخیر علیه وی در رابطه با خرید یک ویلای چند میلیون دلاری در مصر یا طرح سوالات مختلف در مورد تمایل وی به اخذ تابعیت آمریکایی، تا حد زیادی جلوه های جدیدی از شخصیت زلنسکی را در معرض دید عموم قرار داده است. و جهان آنها تصور می کنند که نتیجه آنها چیزی جز تضعیف عمومی اوکراین به دلیل جنگ با روسیه نیست.

در عین حال، با اشاره به این ادعا که به احتمال زیاد نیروهای مرتبط با دولت اوکراین به مصر نفوذ کرده و محمد علوی را به مصر برده اند. آدم کشی این نیز برای کی یف یک اتفاق منفی تلقی می شود و در صورت اثبات قطعی می تواند پیامدهای بسیار منفی از نظر واکنش های احتمالی دولت مصر در قبال نقض حاکمیت ملی این کشور برای آن داشته باشد.

نکته دومین اینکه آمریکا و گروهی از دولت های غربی از زمان شروع جنگ در اوکراین میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین ارائه کرده اند و البته در ماه های اخیر گزارش های مختلفی مبنی بر سوء استفاده از کمک ها توسط برخی افراد عالی رتبه منتشر شده است. مقامات اوکراینی هم شنیده شد. موضوعی که دولت اوکراین را بر آن داشته تا در برخی موارد از برکناری و پیگرد قانونی برخی مقامات عالی رتبه کشور خبر دهد.

در عین حال در دوره گذشته شاهد انتشار گزارش های مختلفی بودیم که نشان می داد بخشی از تجهیزات نظامی و تسلیحاتی که غرب به اوکراین ارسال کرده بود از سایر نقاط جهان به اوکراین رسیده است که جنجال زیادی به پا کرد و بسیاری از دولتمردان و دولتمردان را به همراه داشت. دولت های غربی ابراز تردید کنند که آیا کمک هایشان به اوکراین واقعاً در جهت درست استفاده می شود.

در حال حاضر در این فضا افشای خرید یک ویلای لوکس چند میلیون دلاری توسط ولادیمیر زلنسکی رئيس جمهور اوکراین و متعاقباً کشته شدن روزنامه نگار مصری که قصد افشای این موضوع را داشت، عملاً بدبینی دولت های غربی را نسبت به مقامات اوکراینی به بالاترین حد رساند و ممکن است این موضوع همچنان باعث ایجاد چالش ها و بحران های جدی در روابط دو کشور شود. کشورها و ایجاد بسیاری. سوالی که البته پیامدهای مهمی برای سرنوشت نهایی جنگ در اوکراین خواهد داشت.



آیا این خبر مفید بود؟