روحانی «جوابیه» دلایل «نامه» نامه رد صلاحیتش را منتشر کرد

حسن روحانی با انتشار پاسخی مبسوط به شورای نگهبان، دلایل رد صلاحیت خود را منتشر کرد. وی پیش از این در واکنش به رد صلاحیت خود مطالبی را منتشر کرده بود که برای افکار عمومی تازگی نداشت و به او توجهی نمی شد، همان سخنانی که به گفته سخنگوی شورای نگهبان، وقتی افراد تایید می شوند، در نظر، سطح درک شورای نگهبان بالاست و در صورت رد، درک دیگری دارند

به گزارش خبرگزاری موج


پس از رد صلاحیت حسن روحانی رئيس جمهور دولت نهم و دهم برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری. شورای نگهبان وی در نامه ای محرمانه دلایل متعددی را برای رد صلاحیت روحانی اعلام کرد. همچنین شورای نگهبان در پاسخ به مشکلات پیش آمده پس از انتشار این نامه به ویژه تقاضای علنی شدن رد صلاحیت ایشان، یادآور شد: «تأیید صلاحیت خبرگان رهبری توسط وکلای ولی امر است. شورا و تاکید عزیز همیشه بر نیروی انتظامی بوده است.» «و» بارها گفته ایم که مطالبی را به مردم می گوییم، اما برای علنی شدن آن نیاز به اجازه قانون داریم.

امروز؛ حسن روحانی روز دوشنبه 4 اردیبهشت 1403 در بخشی از پاسخ علنی خود توضیحات مفصلی درباره دلایل رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان ارائه کرد و گفت: آنچه در نامه دبیر هیأت مدیره آمده است. از نگهبانان به عنوان دلایل رد صلاحیت من انتخابات خبرگان آمدند، نه تنها جرم و حتی تخلف نیست، بلکه در مواردی مایه مباهات من است.» وی نوشت: «بر اساس اصول قانون اساسی، نهاد ریاست جمهوری مظهر نظام جمهوری و رئیس جمهور این حق را دارد و قانون اساسی نیز این حق را وظیفه خود قرار داده است که از حقوق ملت دفاع کند و باید با اقدام و نظارت بر اجرای قانون اساسی در برابر تجاوزات نهادها از حقوق ملت جلوگیری کند. و قانون اساسی را اخطار کند و اگر آن اخطار اثری نداشت باید آن را با ملت در میان بگذارد.

روحانی با اعتقاد به مستند نبودن مطالب مطرح شده در نامه شورای نگهبان، مدعی شد: «در این نامه موارد دیگری به من نسبت داده شده است، اما در هیچ متن رسمی و غیررسمی، صوت و تصویر و جستجو برای کشف منبع موجود نیست. . آنها تاکنون عقیم هستند.»


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها