شکارچی غیر مجاز بی‌رحم دستگیر شد



مدیرکل محیط زیست استان تهران بیان کرد: سرکرده اصلی گروه شکار غیرمجاز گونه های حفاظت شده حیات وحش موسوم به «ب.ام» در عملیات شناسایی و مراقبتی ماموران اطلاعات در مخفیگاهش در یکی از روستاهای شهرستان پردیس دستگیر شد. .

شکارچی بی رحم دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج


علیرضا مزینانی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه متهم در سال های اخیر به دلیل شکار غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استانداری سابقه دستگیری داشته است، افزود: حدود دو هفته پیش ماموران اجرایی حین گشت زنی در مناطق به صورت حضوری با آنها مشکوک شدند که موتورسیکلت در حال فرار است و بر این اساس با کمک نهادهای انتظامی و امنیتی اقدامات شناسایی و اطلاعاتی را برای متهم انجام دادند.

وی با بیان اینکه با شناسایی متهم مشخص شد این فرد در سال گذشته پرونده شکار غیرمجاز دو راس قوچ وحشی، مقاومت مسلحانه و تیراندازی به محیط بانان را در کارنامه خود دارد، گفت: با اخذ دستور قضایی و پیگیری موضوع موضوعی از سوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس و با هماهنگی دادستان شهرستان و تشکیل تیم های تحقیقاتی از دو پناهگاه متهمان در فردیس.

مدیرکل دفاع محیط ادامه استان تهران: در بازرسی از مخفیگاه اول متخلف دو دوربین چشمی، دو دوربین اسلحه شکاری، چند گرم باروت، دو قطعه قوچ وحشی، یک کوله پشتی آغشته به خون شکاری، دو مدل اسلحه گلوله دست ساز کشف شد. و 11 فشنگ، یک عدد 12 گیج چهار لول، یک تور ماهیگیری و چند کیلوگرم گوشت تازه مربوط به شکار گونه های حفاظت شده کشف و ضبط شد.

مزینانی با اشاره به اینکه چند کیلوگرم گوشت مربوط به شکار گونه های حفاظت شده در مخفیگاه دوم متهم کشف و ضبط شد، تصریح کرد: در رصد یگان سایبری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و مقامات قضایی از اختفای این متهمان. اسناد و مدارک متهم، شکار 22 راس قوچ وحشی، میش وحشی، 11 راس حیوان وحشی کامل، 7 قطعه کبک، خرگوش، 2 گراز و 4 قطعه ماهی قزل آلا خال قرمز در سال های اخیر محرز نیز چندین مورد را به دست آورد. اسلحه شکار غیرمجاز، سلاح غیرمجاز و سلاح تیراندازی توسط این شکارچی چند قبضه سلاح و دو دستگاه موتورسیکلت قدرتمند کشف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه فرد مذکور یکی از شکارچیان متخلف با کیف مملو از تخلفات است که محیط زیست از مدت ها قبل در حال برنامه ریزی برای دستگیری وی بوده است، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده و جمع بندی پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و اقدامات لازم برای اشد مجازات این متخلف در دستور کار قرار گرفت.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.