۷۰ درصد از عاملان تیراندازی های غیر مجاز خوزستان دستگیر شدند

سردار فیضی عنوان کرد؛

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۷۰ درصد از افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها اقدام به تیراندازی کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مطالبه‌های مردم خوزستان مقابله با قاچاق سلاح، خرید و فروش سلاح گرم و سرد و تیراندازی‌های غیرمجاز به عنوان رسمی اشتباه در مراسم عروسی و فاتحه خوانی است و در این راستا در نیمه نخست امسال بیش از یکهزار و ۸۵۰ قبضه سلاح در استان کشف و جمع‌آوری شده است.

وی به جمع‌آوری بیش از ۵۰ هزار عدد فشنگ در این مدت اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضائی برای برخورد قانونی معرفی شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی ۱۶ باند فعال در زمینه قاچاق سلاح و مهمات و بازداشت اعضای آن‌ها در نیمه نخست امسال، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد افرادی که در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌ها تیراندازی کردند، شناسایی و بازداشت و به دستگاه قضائی تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: از مهرماه پارسال تا امسال و در بازه زمانی یک ساله، بیش از سه هزار و ۸۸۳ قبضه سلاح غیر مجاز جنگی و شکاری کشف و جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ در وقوع تیراندازی‌ها نقش دارد، اضافه کرد: با برپایی پویش «نه- به- تیراندازی» و با حضور بزرگان طوایف، قبایل و شیوخ عشایر و روستاییان تلاش کردیم رسم غلط تیراندازی را در استان خوزستان برچینیم.

سردار میرفیضی با بیان اینکه کارهایی برای برچیدن کامل رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی در دستور کار است، گفت: با کارهای انجام شده شاهد این هستیم که در مراسم فاتحه خوانی بزرگ و شیخ طایفه تیراندازی انجام نشد و نشان دهنده تأثیر کارهای انجام شده در این زمینه است.

وی اظهار کرد: بالا بردن هزینه جرم یکی دیگر کارهای در دستور کار برای افرادی است که از قانون «نه- به- تیراندازی» سرپیچی می‌کنند؛ این قانون مورد تأیید و تاکید استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تأمین استان و رئیس دادگستری خوزستان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب است و با افزایش نظارت‌ها و کارهای سلبی و آگاه سازی تلاش می‌کنیم این رسم اشتباه کاملاً برچیده شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید