قیمت شکر افزایش یافت / قیمت برای مصرف کننده 42 هزار و 500 تومان تصویب شد / قبلا قیمت هر کیلوگرم 28 هزار تومان بود.

قیمت شکر افزایش یافت / قیمت برای مصرف کننده 42 هزار و 500 تومان تصویب شد / قبلا قیمت هر کیلوگرم 28 هزار تومان بود.

به گفته مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت جدید شکر سفید درب کارخانه حداکثر 38 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

مسعود امرالهی مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به حذف نرخ ترجیحی ارز برای واردات شکر خام و افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر، قیمت شکر تغییر کرده است، با قیمت جدید این محصول در ستاد تنظیم بازار مصوب شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید شکر سفید درب کارخانه ها با احتساب 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر 38 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

امرالهی تصریح کرد: بر اساس قیمت گیت کارخانه، قیمت مصرف کننده شکر فله به ازای هر کیلوگرم حداکثر 42 هزار و 500 تومان مصوب شده است.

امرالهی با بیان اینکه قیمت شکر بسته بندی در روزهای آینده مشخص می شود، گفت: قیمت های جدید در سامانه بازار وزارت جهاد کشاورزی بارگذاری شده است.

پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانه ها 25 هزار و 500 تومان بود که با 1 درصد ارزش افزوده با قیمت 26 هزار و 800 تومان در اختیار بنکداران مواد غذایی قرار گرفت و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار. قیمت هر کیلو 28 هزار تومان بود