قیمت محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه + تب

قیمت محصولات کرمان موتور در سامانه یکپارچه + تب

کرمان موتور هم گران شد

کرمان موتور یکی از نصابان در طرح دوم سامانه یکپارچه با عرضه سه محصول حضور دارد. اگرچه در ابتدا این خودروساز قیمت های فروش خود را در نظر گرفت، اما مصمم شد محصولات مونتاژکاران با قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت به دست متقاضیان برسد.

به گزارش تجارت نیوز، قیمت محصولات کرمان موتور اخیراً از سوی شورای رقابت اعلام شد، بنابراین این مونتاژکار که در دومین طرح فروش بدون قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرویی با سه دستگاه خودرو شرکت می کند، باید محصولات خود را در نرخ های تایید شده توسط این مشاوره

البته از سه محصول ارائه شده تنها دو محصول پیدا شده است و J7 هنوز قیمت نهایی ندارد. همانطور که در جدول زیر مشخص است، شورای رقابت قیمت جک J4 را در خرداد 1402، 522 میلیون و 593 هزار تومان اعلام کرد. همچنین جک S3 نیز در این تابلو 632 میلیون و 228 هزار تومان ارزش گذاری شد.

قیمت خودروهای مونتاژی + قیمت محصولات کرمان موتور در تابلوی رقابت و سامانه یکپارچه خرداد 1402.

همانطور که از جدول مشخص است قیمت های مصوب شورای رقابت با قیمت های اعلامی کارخانه مغایرت قابل توجهی دارد و اختلاف با بازار آزاد به بیش از 600 میلیون تومان می رسد. با این روند کرمان موتور اعلام کرده است که با توجه به زیان های تحمیلی چاره ای جز توقف تولید چهار محصولی که قیمت آنها از سوی شورای رقابت اعلام شده است را ندارد.

علاوه بر جک J4 و جک S3 که مشمول قیمت گذاری اجباری هستند، جک S5 و K7 دو محصول دیگر گروه کرمان هستند که قیمت آنها از سوی شورای رقابت به ترتیب 992 میلیون و یک میلیارد و 137 میلیون تومان اعلام شد. البته این اقدام این شرکت مونتاژکار بیشتر شبیه تهدید و گروگانگیری است تا پیشگیری از ضرر.

شرایط خرید از سیستم یکپارچه خودرو

لازم به ذکر است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت نام اولیه خودروهای مونتاژی از تاریخ 12 خرداد لغایت 19 خرداد ماه در دسترس است.

همچنین فرآیند رصد اطلاعات متقاضیان واریز 100 میلیون تومان به حساب نیابتی، مسدودسازی و ارسال اطلاعات این افراد از بانک ها به سامانه از 9 اردیبهشت 1402 آغاز شد.

ضمناً واگذاری امتیاز خرید خودرو (حتی به صورت وکالتی) و فروش خودرو به صورت مرسوله ممنوع بوده و فروش خودرو خریداری شده به روش دیگری امکان پذیر نیست.

افرادی که در لیست انتظار اولین تحویل خودرو در سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی هستند در این مرحله نمی توانند ثبت نام کنند. مگر اینکه تا 20 می 1402 در سیستم های مربوطه لغو شود.

قیمت های اعلام شده قطعی نیست و خودروهای فروخته شده در این مرحله شامل مالیات بر درآمد خودرو می شود و با توجه به اینکه برخی خودروهای پرتقاضا موعد تحویل 1403 خواهند داشت، ممکن است قیمت تحویل برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبل، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب پروکسی وجود دارد و به مرور زمان و بر اساس لیست اولویت هر محصول، خودروسازان فراخوان فروش صادر می کنند تا مشتریان بتوانند بر اساس روز ثبت نام و قرارداد منعقد کنند. قیمت ماشین

دیدگاهتان را بنویسید