قیمت میلگرد فسفر برنز سقوط می کند؟!

اتصالات برنز فسفری یکی از مواد مورد استفاده در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان می باشد. این نوع میلگرد از ترکیب عناصر مس و فسفر تولید می شود و به دلیل خواص و مزایای منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت در برابر خوردگی این اتصالات را برای استفاده در کاربردهای مختلف منحصر به فرد کرده است. برای بررسی اینکه آیا قیمت اتصالات فسفر برنز کاهش می یابد یا خیر، ابتدا موارد استفاده، خواص، ویژگی ها و عوامل موثر بر قیمت اتصالات فسفر برنز را بررسی می کنیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

برای خرید یا مشاهده قیمت اتصالات برنز فسفری تجارت سامان در گوگل جستجو کنید.

معرفی اتصالات برنز فسفر

فسفر برنز ترکیبی از مس و قلع است که با افزودن فسفر با ایجاد فضایی مناسب خواص مختلفی را ایجاد کرده است. این نوع فیکسچر در ترکیب شیمیایی خود از 0.5 تا 11 درصد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر استفاده می کند. وجود قلع در این ترکیب استحکام و مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ را افزایش می دهد و استفاده از فسفر مقاومت به سایش و سختی محصول را افزایش می دهد. باید بدانید که در کنار نام اتصالات آلیاژ فسفر برنز از یک عدد انگلیسی استفاده شده است که نشان دهنده میزان قلع محصول است. توجه داشته باشید که هر چه مقدار قلع بیشتر باشد، رنگ فیکسچر روشن تر است.

قیمت یراق آلات فسفر برنز و عوامل موثر بر آن

عواملی در قیمت فیکسچر برنز فسفری تاثیرگذار هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

ماده خام

نوع مواد اولیه مصرفی در تولید اتصالات برنز فسفری مانند میزان فسفر و مس در تعیین قیمت آن تاثیر زیادی دارد. استفاده از مواد با کیفیت منجر به افزایش قیمت آن می شود.

آلیاژهای مختلف

اتصالات برنز فسفری می تواند از آلیاژهای مختلفی ساخته شود که هر کدام نقش متفاوتی در تعیین قیمت دارند. استفاده از آلیاژهای با مشخصات خاص می تواند هزینه این نوع اتصالات را افزایش دهد.

اندازه ها و ابعاد

در موارد قبل به اندازه و ابعاد اتصالات برنز فسفری پرداختیم و می دانید که این عامل در تعیین قیمت تاثیر مستقیم دارد. میلگردهای بزرگتر هزینه بیشتری برای تولید و حمل و نقل دارند.

عرضه و تقاضا

تقاضا و عرضه اتصالات فسفری برنز در بازار نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. افزایش تقاضا نسبت به عرضه می تواند منجر به افزایش قیمت و بالعکس کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت شود.

وضعیت بازار

شرایط اقتصادی و سیاسی می تواند بر قیمت اتصالات برنز فسفر تأثیر بگذارد. تغییرات نرخ ارز، افزایش هزینه های تولید و حمل و نقل و تغییر قوانین و مقررات تاثیر زیادی بر قیمت این محصول دارد.

به طور کلی عوامل ذکر شده تعیین کننده قیمت یراق آلات برنز فسفری می باشد. در نهایت تعادل بین این عوامل منجر به قیمت نهایی آن محصول می شود که گاهی باعث افزایش قیمت و گاهی کاهش آن می شود.

اندازه اتصالات فسفر برنز

همانطور که گفته شد میلگردهای برنز فسفری کاربردهای زیادی دارند. این میلگردها نیز در سایزهای مختلف تولید می شوند تا کارایی آنها افزایش یابد. میلگردهای برنز فسفری در سایزهای 10 تا 90 میلی متر و طول 3 متر تولید و عرضه می شود تا دست مشتریان برای خرید باز باشد. برخی از این محصولات در کارخانه های ایرانی تولید می شوند و برخی دیگر وارداتی هستند. خریداران باید با توجه به نیاز و قیمت خود یکی از سایزهای اتصالات برنز فسفری را خریداری کنند.

اندازه اتصالات فسفر برنز

نحوه انتخاب بهترین اتصالات برنز فسفر

برای انتخاب یک فیکسچر فسفر برنز عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. عواملی مانند ابعاد، شکل و ترکیب آلیاژی از جمله عواملی هستند که در انتخاب صحیح تاثیرگذار هستند. البته باید بدانید که این موارد در تعیین قیمت یراق آلات فسفر برنز نیز نقش دارند.

مشخصات و خواص مکانیکی اتصالات فسفر برنز

اتصالات برنز فسفر خواص مکانیکی بهتری نسبت به آلیاژ برنز دارند و در مواردی که نیاز به استحکام و مقاومت در برابر سایش بالا باشد این نوع آلیاژ مناسب است. از خواص و ویژگی های قابل توجه اتصالات فسفری برنز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رسانایی بالا

  • مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و خوردگی

  • مقاومت در برابر سایش بالا

  • دانه بندی خوب در مقایسه با سایر آلیاژها

  • ضریب اصطکاک پایین

همانطور که گفته شد در ترکیب این آلیاژ از قلع استفاده شده است. توجه داشته باشید که وجود قلع بیشتر در این آلیاژ در کاهش میزان فنیریت محصول نقش دارد. در صورت نیاز به خم شدن فلز، قلع موجود در ترکیب محصول باعث کاهش شکنندگی و افزایش مقاومت آرمیچر در برابر خمش می شود. در واقع وجود قلع چیزی است که این فلز را در برابر خوردگی مقاوم کرده است. اما استفاده از فسفر در افزایش مقاومت به سایش و سختی این فلز موثر است.

همچنین یکی از عوامل موثر در افزایش استفاده از آلیاژ برنز فسفر قابلیت ماشینکاری بالای آن است. از آنجایی که اساس اصلی این آلیاژ مس است. به همین دلیل است که اتصالات برنز فسفر یک رسانای الکتریکی عالی در صنعت برق محسوب می شود.

استفاده از اتصالات برنز فسفر

اتصالات برنز فسفر به عنوان ماده پایه در صنایع مختلف شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای رایج آن در مهندسی سازه، ساخت و ساز و صنایع تولیدی و حتی صنایع دستی است.

ردپای اتصالات برنز فسفری را می توانید در کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف مشاهده کنید که در ادامه به برخی از مهمترین آنها می پردازیم:

  • تولید بلبرینگ صنعتی

  • تولید انواع پیچ و مهره

  • تولید واشر صنعتی

  • تولید انواع کمپرسور روغن به دلیل کیفیت بالای سیل فسفر برنز

  • تولید انواع بوش برنز

  • ساخت آلات موسیقی

  • حمل و نقل سوخت هسته ای

نکته جالب در داستان این است که به دلیل کاربردهای متنوع اتصالات برنز فسفر، هر روز مخاطبان بیشتری در صنایع مختلف به این آلیاژ روی می آورند.

فواید برنز فسفر

در واقع یکی از ویژگی های اصلی اتصالات برنز فسفر مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. این ویژگی به این اتصالات اجازه می دهد تا بیشترین کارایی را در محیط های مرطوب و خورنده نشان دهد. همچنین در مقایسه با فولاد معمولی وزن کمتری دارند و از نظر مکانیکی می توانند جایگزین مناسبی باشند.

فواید برنز فسفر

آخرین کلمه

با توجه به تمامی نکات ذکر شده از جمله ویژگی ها، خواص، مزایا و عوامل تعیین کننده در قیمت یراق آلات فسفری برنز، متوجه شده اید که این محصول چقدر ارزشمند است و اگر قصد خرید آن را دارید باید به یک کسب و کار مطمئن و قابل اعتماد مراجعه کنید. خرید مطمئن و مطمئن و همچنین خرید مقرون به صرفه داشته باشید. بازرگانی سامان تجارت (https://samentejarat.com) با شماست تا بتوانید به راحتی خرید و مقایسه قیمت انواع یراق آلات فسفری برنز و سایر محصولات را داشته باشید و با مشاوره تخصصی شما را در خریدی اساسی و آسان یاری می رساند.