قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟!

به ندرت می توان سازه ای را یافت که آثاری از میلگرد نداشته باشد. میله های فولادی یکی از پرمصرف ترین پروفیل های فلزی در دنیای امروزی هستند. شاید یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در خرید این پروفیل استیل باید به آن توجه کرد، نوسانات قیمت روزانه آن باشد. خیلی ها از ما پرسیدند که آیا قیمت شمش فولاد کاهش می یابد؟! چه زمانی شاهد افت و اوج قیمت میلگرد فولادی خواهیم بود؟! ما در زیر به تمام این سوالات پاسخ داده ایم. با ما بمان.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و بررسی قیمت میلگرد فولادی تجارت سامان میلگرد فولادی انواع 304، 306، 310، 316، 321، 410 و… را گوگل کنید و بررسی کنید.

آیا قیمت میلگرد فولادی کاهش می یابد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، قیمت میلگرد فولادی کاهش خواهد یافت. اما این سقوط به عواملی بستگی دارد که در تعیین قیمت میلگرد فولادی نقش دارند. با بررسی این عوامل متوجه خواهید شد که قیمت میلگرد فولادی چه زمانی افزایش و چه زمانی کاهش می یابد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد فولادی تاثیر بسزایی در افزایش یا کاهش قیمت آن ندارند. در زیر به عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد فولادی پرداخته ایم.

عوامل تعیین کننده بهای تمام شده میلگرد فولادی

انواع مختلفی از میله های فولادی در اندازه های مختلف و آلیاژهای مختلف در کارخانه های دنیا تولید می شوند که هر کدام خواص و کاربردهای خاص خود را دارند. در واقع وجود آلیاژهای مختلف در تولید میلگرد فولادی باعث کاربردها و ویژگی های متفاوتی شده است که البته یکی از عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد فولادی است. به طور کلی عوامل متعددی وجود دارد که هر یک به نوبه خود بر قیمت تمام شده میلگرد فولادی تاثیر می گذارد که در این قسمت به آنها می پردازیم.

تاثیر قیمت دلار بر قیمت شمش فولادی

همانطور که می دانید کلیه پروفیل های استنلس استیل مانند ورق استیل، لوله استیل، میلگرد استیل، پروفیل استیل و …. از کشورهای منطقه وارد و وارد ایران می شوند. میلگرد فولادی با استفاده از دلار از واردکنندگان خریداری می شود. متاسفانه در سال های اخیر بازار فولاد کشور با پدیده ای به نام تحریم اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. این تحریم ها با تاثیر مستقیم بر تمامی ابعاد بازار، هزینه های هنگفتی را بر کشور ما تحمیل کرد.

اما یکی از مهم ترین شاخص های مرتبط با این تحریم ها، بازار ارز کشور است که بی ثباتی و جهش های ناگهانی قیمت دلار علاوه بر تاثیر بر افزایش قیمت واردات، هزینه های تولید را نیز افزایش داد. با روند صعودی قیمت میلگرد طی چند سال گذشته که در اکثر موارد به صورت روزانه اتفاق می افتد، سردرگمی و سردرگمی بین فروشندگان و خریداران افزایش یافته است. نوسانات بازار ارز آثار مخربی از جمله افزایش دستمزد کارکنان و افزایش هزینه های حمل و نقل داشت که روند سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید میلگرد را به شدت تهدید کرد.

تاثیر قیمت جهانی نیکل و سایر عناصر بر قیمت میلگرد فولادی

اوکراین یکی از مهم ترین کشورهای معدنی دنیاست که از نظر تنوع و حجم ذخایر رقیبی در دنیا ندارد. مقدار بسیار زیادی آهن، منگنز، نیکل و غیره در اوکراین استخراج می شود. اما اکنون که اوکراین در بحران نظامی قرار دارد، طبیعتاً شاهد افزایش قیمت جهانی نیکل در جهان هستیم.

آرماتور

تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت میلگرد فولادی

در علم اقتصاد، عرضه و تقاضای محصولات عامل مهمی است که برای توضیح قیمت گذاری استفاده می شود. نقش عرضه و تقاضا در تعیین قیمت میلگرد فولادی به گونه ای است که اگر میلگرد فولادی در بازار به مقدار کم موجود باشد اما تقاضا برای خرید این نوع فولاد زیاد باشد، با افزایش قیمت آن مواجه خواهید شد و اگر تقاضا برای خرید میلگرد فولادی کم است اما اگر این محصول در بازار موجود باشد قیمت آن کاهش می یابد.

تاثیر برند فولاد بر قیمت میلگرد فولادی

کارخانه های تولیدی انواع مختلفی از میلگردهای فولادی را تولید می کنند که هر کدام در مقایسه با آلیاژ مورد استفاده در ساخت آنها کاربرد و هزینه متفاوتی دارند. مهمترین آلیاژهای میلگرد فولادی عبارتند از:

  • میلگرد فولادی 304

  • میلگرد فولادی 316

  • میلگرد فولادی 309 (نسوز)

  • میلگرد فولادی 310 (نسوز)

  • اتصالات فولادی 321 (ضد سایش)

  • میلگرد فولادی 430 (وانت)

  • میلگرد آلیاژی مانند میلگرد مونل، میلگرد اینکونل، میلگرد Incloy، میلگرد دوبلکس، میلگرد کاپرنیکل، میلگرد هاستلو و غیره.

به عنوان مثال میله فولادی 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل و میله فولادی 316 دارای 18 درصد کروم و 10 تا 14 درصد نیکل است. بنابراین طبیعی است که با توجه به اینکه در تولید میلگرد 304 از المان کمتری استفاده شده است قیمت آن نسبت به میلگرد 316 کمتر باشد.

هزینه میلگرد فولادی

تاثیر مصوبات دولت در صنعت فولاد بر قیمت میلگرد فولادی

یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت و حجم تولید محصولات فولادی، دولت هر کشور است که نقش حمایت از بازار این محصولات را بر عهده دارد. دولت با در اختیار داشتن اهرم های موثر مانند گلوگاه گمرک و با تصویب طرح های نظارتی و حمایتی می تواند مانند نیروی تازه ای باشد که به رشد این محصول کمک شایانی می کند. صادرات این محصولات نقش عمده ای در کسب ارز دارد و به فعال ماندن کارخانه های تولیدی کمک می کند.

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت میلگرد فولادی

ماده اصلی تولید میلگردهای تقویت کننده در اکثر موارد فولاد و آهن است و تغییرات قیمت سنگ یا ضایعات آهن نقش بسیار مهمی در نوسانات قیمت این محصولات دارد. در سال‌های شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا، شاهد رکود اقتصادی و افزایش تورم در بازار آهن در سراسر جهان بوده‌ایم.

آخرین کلمه

با تحقیق در مورد عوامل موثر بر قیمت میلگرد فولادی به این سوال شما که آیا قیمت میلگرد فولادی کاهش می یابد پاسخ دادیم و متوجه شدید چه زمانی قیمت میلگرد فولادی بالا می رود و چه زمانی قیمت این محصول کاهش می یابد. البته می توانید با کارشناسان گروه سامان تجارت تماس بگیرید و از آخرین قیمت فولاد مطلع شوید.

همچنین مراجعه به سایت سامان تجارت (https://samentejarat.com/color-stainless) لیست قیمت به روز میلگرد فولادی را به همراه مشخصات کامل آن مشاهده کنید و سفارشات خود را در یک فرآیند بسیار ساده ثبت کنید تا در اسرع وقت به دست شما برسد. همچنین مجموعه سامان تجارت این اطمینان را به شما می دهد که محصولی با کیفیت برتر را از بهترین کارخانه های دنیا با مقرون به صرفه ترین قیمت تهیه کنید.