لیگ برتر والیبال مقاومت شهداب یزد و استیل سیرجان به نیمه های خود رسید


زمان: 00:20
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811270

تیم های فولاد سیرجان و مقاومت شهداب یزد با 2 پیروزی متوالی به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران جام سردار دلها که از روز پنجشنبه 5 اسفندماه در سالن فدراسیون آغاز شده بود، به پایان می رسد. امروز (جمعه 5 اسفند) با 2 مسابقه.


* فولاد سیرجان 3 – لبنیات هراز 2

در اولین دیدار امروز تیم های فولاد سیرجان و لبنیات هراز به مصاف هم رفتند که شاگردان سعید رضایی در تیم مدافع عنوان قهرمانی با شکست 3 بر 2 غافلگیر شدند و لبنیات هراز تیم دوم را از دور مقدماتی حذف کرد. جدول.

در ست اول تیم فولاد سیرجان شروع خوبی داشت و در میانه ست با 6 امتیاز از حریف پیشی گرفت و این فاصله را تا پایان ست حفظ کرد و 25 بر 19 پیروز شد.

شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز در ست دوم اجازه خودنمایی سیرجانی را ندادند و این ست را 25 بر 17 به سود خود به پایان رساندند تا دو تیم یک به یک به تساوی کشیده شوند.

در ست سوم دو تیم با نمایشی زیبا از پاسورها تا امتیاز 28 به مصاف هم رفتند و در نهایت سوری ها این ست را 30 بر 28 به نام خود ثبت کردند. .

دیدار جذاب دو تیم در ست چهارم بسیار نزدیک به امتیاز 16 بود و هراز سه امتیاز از حریف پیش بود. پس از استراحت درخواستی سعید رضایی سرمربی سوریه، فولادی ها با سه امتیاز به مصاف هم خواهند رفت. این ست در نهایت با نتیجه 29 بر 27 به سود هراز آمل به پایان رسید تا ست حساس پنجم برنده نهایی این دیدار را مشخص کند.

سیرجان در ابتدای ست پنجم با کسب سه امتیاز متوالی عطایی را مجبور به استراحت برای هراز آمل کرد. در نهایت این ست با نتیجه 17 بر 15 به سود سیرجان به پایان رسید تا مدافع عنوان برنده سه بر دو این دیدار با مجموع دو پیروزی متوالی در مصاف با هراز پیروز شود. لبنیات آمل و رسیدن به نیمه نهایی.

خضرالله ترابی و حمید حقبین ناظر و داور فنی این دیدار بودند که 171 دقیقه به طول انجامید.

علیرضا قریب، اسماعیل رازگی و مسعود یزدان پناه نیز داوران این دیدار بودند که به ترتیب داوران اول، داور دوم و داور ویدیویی بودند.

فاضل پژومان بازیکن استیلی سیرجان در ست سوم این دیدار کارت زرد گرفت. همچنین امیرحسین اسفندیار از هراز و علی یوسف پور از استیلی سیرجان در ست چهارم از داور اول کارت قرمز گرفتند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال به همراه میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون از جمله حاضران در سالن بودند که با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مقابل کرونا، عملکرد دو تیم را تماشا کردند.


* رکورد طولانی ترین بازی لیگ شکسته شد

دیدار دو تیم فولاد سیرجان ایرانیان و لبنیات هراز در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان رکورد طولانی ترین بازی جام سی و پنجم را شکست.

این دیدار 182 دقیقه به طول انجامید که طولانی ترین بازی در لیگ برتر مردان در سال جاری است.

رکورد قبلی مربوط به دیدار تیم های رفسنجان کپر و شهرداری ورامین در 20 دی ماه بود که 172 دقیقه به طول انجامید و نماینده رفسنجان با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد.


* بلاگویوویچ در دیدار استیلی سیرجان و لبنیات هراز آقای گل شد

الکساندر بلاگویویچ در دیدار تیم های سیرجان استیلی و لبنیات هراز عنوان موفق ترین بازیکن را به دست آورد. بازیکن صربستانی تیم فولاد سیرجان با 35 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد. در تیم هزار آمل رضا گرا با 25 امتیاز بهترین بازیکن بود.

تیم فولاد سیرجان ایران در ست های این دیدار در مجموع 116 امتیاز به دست آورد که به ترتیب 65 امتیاز در حمله، 17 امتیاز در دفاع، 6 امتیاز در سرویس و 28 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم لبنیات بود.

دانش آموختگان بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز نیز در این دیدار در مجموع 116 امتیاز شامل 65 امتیاز حمله، 20 دفاع، سه امتیاز سرویس و 28 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم سیرجان به دست آوردند.


* مس رفسنجان 2 – مقاومت شهداب یزد 3

در آخرین دیدار امروز تیم های مس رفسنجان و مقاومت شهداب یزد در حالی که یزدی ها در اولین دیدار با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند به مصاف هم رفتند و شاگردان علیرضا تولوکیان برای دومین بار این تیم را شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند.

تیم مس رفسنجان که اولین حضور خود در لیگ برتر مردان را تجربه می کند در این دیدار علیرغم شایستگی با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

شاگردان اسماعیل بادرنگین در ست های دوم و سوم این رقابت ها با نتایج 25 بر 21 و 25 بر 23 پیروز شدند اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با نتایج 25، 21، 25 بر 19 و 26 بر 24 مغلوب شهداب یزد شدند.

کیوان عابدزاده به عنوان داور اول، مهدی نویدی (داور دوم) و مسعود یزدان پناه به عنوان داور ویدئویی قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. شهباز صدری و حسین پورکاسیان نیز ناظران فنی و داوری این دیدار بودند. ست پنجم این دیدار دو کارت قرمز داشت و سهم هر تیم یک کارت بود.


* بازی های نیمه نهایی مشخص شد

تیم فولاد سیرجان که امروز در اولین دیدار خود به دومین پیروزی مقابل لبنیات هراز دست یافت و راهی نیمه نهایی شد حریف مقاومت شهداب یزد شد.

تیم های سپاهان و پیکان روز گذشته با شکست حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا به مصاف یکدیگر بروند.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی مقاومت بین سپاهان و شهداب یزد، تیم های ایرانی پیکان و فولاد سیرجان در دو برد از سه دیدار به مصاف هم می روند تا تیم های برنده به دیدار فینال راه یابند.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ برتر 1400 روزهای جمعه سیزدهم و یکشنبه پانزدهم اسفندماه در سالن والیبال فدراسیون برگزار می شود و در صورت نیاز به برگزاری سومین دیدار، این مسابقات هفدهم اسفندماه برگزار می شود. اسفندما.


* اسماعیل نژاد بهترین گلزن بازی مقاومت شهداب و مس است

امین اسماعیل نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 35 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد. در تیم مس رفسنج یونس کلیحنیازی با 34 امتیاز بهترین بازیکن بود.

تیم مقاومت شهداب یزد در مجموع 120 امتیاز در ست های این دیدار به دست آورد که 67 امتیاز در حمله، 16 امتیاز در دفاع، 3 امتیاز در سرویس و 34 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم مس رفسنج بود.

تیم مس رفسنجان نیز در این دیدار در مجموع 114 امتیاز کسب کرد که شامل 67 امتیاز حمله، 8 دفاع، 3 امتیاز سرویس و 36 امتیاز خطای بازیکنان شهداب است.


* رکورد طولانی ترین مسابقه فصل دوباره شکسته شد

این دیدار 193 دقیقه به طول انجامید که طولانی ترین بازی در لیگ برتر مردان در سال جاری است.

رکورد قبلی مربوط به دومین دیدار فولاد سیرجان و لبنیات هراز در مرحله یک چهارم نهایی بود که امروز و 182 دقیقه به طول انجامید. بدین ترتیب رکورد طولانی ترین بازی جام سی و پنجم در یک روز دو بار شکسته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید