لیگ برتر والیبال اولین فینال با پیروزی شهداب/پیکان در کویر یزد برگزار شد


ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814996

تیم مقاومت شهداب یزد در اولین دیدار فینال لیگ برتر در سال 1400 موفق شد پیکان پرافتخارترین تیم این رقابت ها را شکست دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، فینال مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران جام سردار دلا با 2 برد از 3 دیدار امروز (شنبه 21 اسفند) با مسابقه مقاومت تا سواری پیکان و شهداب آغاز شد.

اولین دیدار دو تیم امروز از ساعت 15:30 آغاز شد و مقاومت شهداب یزد با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داد تا پیکان در کویر یزد گرفتار شود.

شاگردان علیرضا تولوکیان در تیم مقاومت شهداب یزد در ست اول این دیدار با نتیجه 25 بر 22 به برتری رسیدند تا پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان را به تساوی بکشانند و گلزنی کنند.

یزدی ها در ادامه بازی زیبای خود در ست دوم نیز موفق شدند با نتیجه 25 بر 20 پیکان را شکست دهند تا در اولین گام راه دشوار قهرمانی در آستانه پیروزی قرار گیرند.

تیم پیکان که در دو بازی متوالی در دو مرحله یک چهارم و نیمه نهایی حریف خود را شکست داده و بدون شکست به دیدار فینال راه یافته بود، در ست سوم این دیدار با نتیجه 30 بر 28 شکست خورد تا اولین شکست خود – تجربه خارج از صحنه – را رقم بزند.

به این ترتیب تیم مقاومت شهداب یزد در اولین گام فینال لیگ برتر در سال 1400 قهرمان شد تا برای قهرمانی در جام سی و پنجم تنها یک برد دیگر لازم باشد.

نادر انصاری و حمید هاگوبین ناظر و داور فنی این دیدار 118 دقیقه ای بودند.

کیوان عابدزاده، میثم پارسه و قادر صادقی نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئویی این دیدار را قضاوت کردند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک مهمان ویژه این نشست بود. عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان از دیگر تماشاگران اولین دیدار فینال لیگ برتر مردان بود.

دومین دیدار فینال روز دوشنبه 23 اسفند برگزار می شود و در صورت نیاز به بازی سوم، روز چهارشنبه 25 اسفند دو تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم والیبال پیکان با 19 مدال شامل 12 قهرمان پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان است و از سوی دیگر مقاومت شهداب یزد حضور در فینال را برای اولین بار تجربه خواهد کرد.


* اسماعیل نژاد موفق ترین بازیکن زمین شد

امین اسماعیل نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 28 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد. در تیم پیکان حمزه زرینی با 16 امتیاز بهترین بازیکن بود.

بازیکن شماره 18 شهداب (اسماعیل نژاد) در دو دیدار دیگر تیم مقاومت در مرحله یک چهارم نهایی (5 اسفند) و نیمه نهایی (14 اسفند) آقای گل شد.

تیم مقاومت شهداب یزد در ست های این دیدار در مجموع 80 امتیاز به دست آورد که به ترتیب 53 امتیاز در حمله، 11 امتیاز در دفاع، 1 امتیاز سرویس و 15 امتیاز از خطاهای بازیکنان پیکان بود.

پیکان نیز در این دیدار در مجموع 70 امتیاز کسب کرد که شامل 46 امتیاز حمله، 10 امتیاز دفاع، دو امتیاز سرویس و 12 امتیاز خطای بازیکنان نماینده یزد می شود.

دومین دیدار فینال ساعت 15:30 روز دوشنبه 23 اسفند برگزار می شود و در صورت نیاز به بازی سوم، دو تیم روز چهارشنبه 25 اسفند به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید