تساوی شطرنج تاتا استیل مکسودلو مقابل شطرنج باز شماره 2 جهان / طباطبایی پیروز شد

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922852

پایان دور دوم با پیروزی و تساوی برای شطرنج بازان ایران

دور دوم مسابقات شطرنج تاتا استیل با یک برد و یک تساوی برای شطرنج بازان ایران به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور دوم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج فولاد تاتا برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف یکدیگر رفتند.

در جدول مسترز این دوره از مسابقات پرهام مکسودلو شطرنج باز شماره یک ایران به مصاف دینگ لیرن از چین، نفر دوم جهان رفت و به تساوی ارزشمندی دست یافت. مکسودلو با ریتینگ 2719 حریف خود را که یک شطرنج باز چینی با ریتینگ 2811 بود متوقف کرد.این بازی که به صورت متعادل پیگیری شد زمان زیادی به طول انجامید بنابراین این مسابقه آخرین بازی این مسابقه بود. مسابقاتی که به پایان رسید

سید محمدمین طباطبایی دیگر شطرنج باز ملی پوش ایرانی که با ریتینگ 2686 در جدول مدعیان این مسابقات قرار دارد در دومین بازی خود به مصاف شطرنج باز اسلواکی رفت و موفق به کسب پیروزی شد. این پیروزی در حالی برای تیم ملی ایران به دست آمد که حریف آنها در این دور از رقابت ها ریتینگ 2637 را به دست آورد.

طباطبایی با این پیروزی 1.5 امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت. قهرمان ملی شطرنج آمریکا نیز با 1.5 امتیاز در صدر این مسابقات در بخش چلنگر قرار دارد.

هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک مسابقه 14 نفره است که از 14 تا 29 ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مکسودلو به جای «دودا» در این مسابقات پیروز شد.

دیدگاهتان را بنویسید