قهرمانی شطرنج سریع جهان روز بدون شکست مکسودلو، 3 برد برای طباطبایی


ساعت: 10:18
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920335

دو شطرنج باز ایرانی در مسابقات جهانی شطرنج سریع خوش درخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات قهرمانی شطرنج سریع جهان از 26 تا 30 دسامبر (5 تا 9 ژانویه) در کاخ ورزش آلماتی قزاقستان برگزار می شود. مسابقات سریع در 26 تا 28 دسامبر و به دنبال آن مسابقات رعد و برق در 29 تا 30 دسامبر برگزار می شود. از شطرنج بازان مشهوری که در این مسابقات شرکت نمی کنند می توان به دین لیرن چینی، علیرضا فیروجا از ارمنستان و لوون آرونیان اشاره کرد.

ملی پوشان شطرنج ایران در دومین روز از مسابقات سریع قهرمانی جهان به مصاف حریفان خود رفتند.

پرهام مقصودلو شطرنج باز شماره یک ایران در دومین روز از رقابت های سریع قهرمانی مردان جهان به مصاف حریفان رفت و این روز را بدون باخت پشت سر گذاشت.

ملی پوش شطرنج ایران در ششمین دوره این مسابقات به تساوی مقابل پطروسیان شطرنج باز ارمنی دست یافت. تیم ملی ایران در هفتمین دیدار مقابل نماینده آذربایجان به برتری رسید. تیم ملی ایران در دور هشتم و در رقابتی مهم موفق شد نیمن شطرنج باز آمریکایی را متوقف کند و به تساوی برسد. مقصودلو در آخرین بازی روز دوم این مسابقات به تساوی دست یافت تا با 6 امتیاز در رده بیست و دوم این مسابقات قرار گیرد.

محمدامین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران در روز دوم به 3 برد و یک باخت دست یافت. تنها باخت طباطبایی در دور ششم مقابل نماینده اسپانیا بود. طباطبایی با این نتیجه 6 امتیازی شد و در رده بیست و پنجم این دوره از مسابقات قرار گرفت.

بردیا دانشور در دومین روز این مسابقات با دو برد، یک تساوی و یک باخت با 5 امتیاز در رده 69 این دوره از مسابقات قرار گرفت. همچنین در این مسابقات پویا ادن با کسب 1 برد، 2 تساوی و 1 باخت با 4.5 امتیاز در رده 96 این رقابت ها قرار گرفت.

احسان قائم مگی دیگر شطرنج باز ایران در این رقابت ها با یک برد، دو تساوی و یک باخت عملکرد ضعیفی داشت. این معاون که با ریتینگ 2549 در این مسابقات حضور دارد در ریتینگ زنده خود با افت حدود 10 امتیازی مواجه است. تیم ملی شطرنج ایران هم اکنون با 4.5 امتیاز در رده نود و نهم قرار دارد.

مگنوس کارلسن، نابغه شطرنج جهان با 7.5 امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد. دومین بازیکن این رقابت ها شطرنج باز روس با 7 امتیاز است. با توجه به نتایج ماکسودلو و طباطبایی می توان امیدوار بود که تیم ملی ایران در دور دهم تا سیزدهم نتایج خوبی کسب کند و روی سکو برود.

دیدگاهتان را بنویسید