شانس قهرمانی شطرنج سریع جهان این بار به طباطبایی رسید/ شطرنج باز ملی پوش مقابل رژیم صهیونیستی ظاهر نشد


ساعت: 20:00
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920897

شطرنج باز ایرانی در مسابقات جهانی شطرنج به مصاف شطرنج باز صهیونیست نمی رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات شطرنج سریع و بلیتز قهرمانی جهان از 26 تا 30 دسامبر (5 تا 9 دی) در کاخ ورزش آلماتی قزاقستان برگزار شد. مسابقات سریع در 26-28 دسامبر و به دنبال آن مسابقات رعد و برق در 29-30 دسامبر دنبال شد.

سیدمحمدامین طباطبایی ملی پوش ایران در روز پایانی مسابقات قهرمانی مردان جهان مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در مرحله نوزدهم حاضر نشد.

طباطبایی در نوزدهمین دوره مسابقات بلیتز مغلوب بوریس گالفاند از رژیم صهیونیستی شد و در آن شرکت نکرد. طباطبایی در این مسابقه موفق شد 10 امتیاز را از آن خود کند و در رده 100 این مسابقه قرار گیرد.

پیش از این بوریس گلفند در دور سوم مقابل بردیا دانشور و در دور چهارم مقابل پوجا ادنی شکست خوردند که هر دو شطرنج باز ایران مقابل این شطرنج باز اسرائیلی رقابت نکردند.

پرهام مقصودلو، شطرنج‌باز شماره یک ایران در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان مردان به مصاف حریفان خود رفت و با ۱۱.۵ امتیاز در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.

مقصودلو در روز دوم این رقابت ها عملکرد خوبی نداشت و حدود 23 امتیاز از ریتینگ زنده خود از دست داد.

احسان قائم مکی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران که در روز اول عملکرد خوبی نداشت، در روز دوم عملکرد نسبتاً بهتری داشت و با 11 امتیاز در رده 80 قرار گرفت. در دیدار پایانی این رقابت ها بازیکن تعویضی مقابل نیمن آمریکایی متحمل شکست شد.

بردیا دانشور نیز با کسب 10.5 امتیاز در این مسابقات در رده 85 قرار گرفت. طباطبایی دیگر بازیکن ایرانی این دوره از مسابقات با 10 امتیاز در رده 100 قرار گرفت.

همچنین پویا ایدینی با کسب 10 امتیاز در رده 105 شطرنج بازان ایران قرار گرفت.

در این مسابقات مگنوس کارلسن قهرمان نروژی جهان با 16 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ستاره شطرنج جهان پیش از این قهرمان بخش سریع جهان شده بود. همچنین ناکامورای آمریکایی در بخش رعد و برق دوم شد.

دین لیرن از چین، علیرضا فیروجا از ارمنستان و لوون آرونیان از ارمنستان از جمله شطرنج بازان مشهوری بودند که در این مسابقات شرکت نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید