شطرنج قهرمانی مدارس جهان تیم شطرنج ایران و داغی به صدر جدول رسیدند


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897704

تیم ایران در هفتمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان به صدر رده بندی تیمی صعود کرد و در بخش انفرادی رده بندی پسران اول شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش افکارنیوز از فدراسیون ورزش های کشور، هفتمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان با پیروزی های ارزشمندی برای جوانان کشورمان همراه بود.

در پسران آرش داغی استاد فیده در یک بازی حملات کامل موفق شد استاد لهستانی و یکی از صدرنشینان جدول را شکست دهد و با 6.5 امتیاز در صدر جدول باقی بماند. او در دور هشتم با استاد بین المللی یونانی مبارزه خواهد کرد.

مهدی گلامی اوریمی نیز در این دور استاد فیده آلمان را شکست داد و با 5.5 امتیاز پس از هموطنش در رده دوم قرار گرفت. غلامی در مرحله یک هشتم به مصاف استاد لهستانی فیده خواهد رفت.

تیم لهستان جدی ترین رقیب ایران برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است.

در دختران مبینا علی نسب در یک بازی طولانی 75 حرکتی رقیب فرانسوی خود را شکست داد و 4.5 امتیاز به دایره لیدر نزدیک شد. او در دور هشتم نیز به مصاف استاد بزرگ بانوان لهستانی می رود.

طناز ازلی نیز مقابل بازیکن یونانی به تساوی رسید و جینا پاک تاینت مقابل حریف اوگاندایی پیروز شد.

در پایان دور هفتم، ازلی و پاک تاینت 3.5 امتیازی شده و در مرحله یک هشتم به مصاف بازیکنان فرانسوی می روند.

پیروزی های متعدد بازیکنان تیم ایران در دورهای ششم و هفتم باعث شد تا آنها از لهستان پیشتاز پیشی بگیرند و با یک امتیاز اختلاف به صدر جدول رده بندی صعود کنند.

در پایان دور هفتم تیم ایران 16 امتیازی شد و تیم های لهستان با 15، یونان با 14 و آلمان با 13 امتیاز در تعقیب قهرمان هستند.

مسابقات شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان از 21 تا 27 شهریور در شهر آنتورپ بلژیک برگزار می شود.



دیدگاهتان را بنویسید