شایعات و احتمالات آیفون 15; از برچسب قیمت هزار دلاری گرفته تا بدنه استیل ضد زنگ

شایعات و احتمالات آیفون 15;  از برچسب قیمت هزار دلاری گرفته تا بدنه استیل ضد زنگ

شفقنارسانه – زمان برای هیچکس ثابت نمی ماند و با وجود اینکه آیفون 14 مدت کوتاهی است که عرضه نشده است، اخبار و شایعات زیادی در مورد آیفون 15 به گوش می رسد.

آیفون 15 احتمالا در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد، مگر اینکه اپل حرکت جدیدی انجام دهد و از نام 14S یا چیزی مشابه استفاده کند. اما بر اساس اطلاعات و شایعات به بیرون درز کرده، چنین اقدامی بعید است و احتمالاً نسل بعدی محصول پرچمدار این شرکت از نام آیفون 15 استفاده خواهد کرد.

درست است که اطلاعاتی در مورد نسل بعدی آیفون منتشر شده است، اما این موضوع عجیب نیست، زیرا رازهای محصولات اپل گاهی چندین سال قبل از ارائه فاش می شود. وب سایت TechRadar در گزارشی تمامی اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 15 را بررسی کرده است.

زمان عرضه آیفون 15

هنوز اطلاعاتی در مورد زمان رونمایی یا زمان عرضه آیفون 15 منتشر نشده است، اما مدل های معمولی جدید آیفون تنها یک ماه پس از عرضه وارد بازار می شوند.

آیفون در تاریخ 14 سپتامبر رونمایی شد و سه مدل از چهار مدل این گوشی از 25 شهریور به فروش رسید. اپل معمولا هفته اول یا دوم سپتامبر را برای عرضه محصول انتخاب می کند و معمولا این رویداد در روز سه شنبه برگزار می شود، اما گاهی اوقات در روز چهارشنبه برگزار می شود. این بدان معناست که آیفون 15 سال آینده در 5 یا 12 سپتامبر (هر دو سه شنبه) معرفی می شود، اما 6 و 13 سپتامبر نیز می توانند تاریخ های احتمالی باشند.

قیمت آیفون 15

در رابطه با قیمت، هیچ شایعه یا خبری به بیرون درز نکرده است، اما قیمت مدل های آیفون 14 نسبت به آیفون 13 اندکی افزایش یافته است و ممکن است این اتفاق در سال 2023 برای آیفون 15 تکرار شود. قیمت آیفون 14 با حافظه 128 گیگابایتی 799 دلار و آیفون 14 پرو مکس با ظرفیت 1 ترابایت 1599 دلار است. مطمئنا مدل های زیادی با ظرفیت های حافظه متفاوت بین این دو رنج قیمت وجود دارد.

برای مدل های آیفون 15، تنها شایعه قیمت به آیفون 15 اولترا اشاره می کند که می تواند به جای آیفون 15 پرو مکس عرضه شود و قیمت آن از 1199 دلار شروع می شود. قیمت آیفون 14 پرو مکس از 1099 دلار شروع می شود و در صورت صحت، قیمت مدل جدید حداقل 100 دلار خواهد بود.

اخبار، شایعات و درز آیفون 15

شایعات مربوط به آیفون 15 در مقاطع مختلف منتشر شده است و مشخص نیست کدام یک درست و کدام قدیمی است. برخی از این شایعات کاملا واضح به نظر می رسند. به عنوان مثال، گزارشی اعلام کرد که اپل در حال کار بر روی تراشه 3 نانومتری A17 بایونیک برای آیفون 15 است. با توجه به اینکه مدل های آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس از Bionic A16 استفاده می کنند و A17 مدل بالاتری نسبت به A16 است، این موضوع قابل پیش بینی بود. .

با این حال، آیفون 14 از نسخه قدیمی تراشه بیونیک A15 استفاده می کند که در آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس استفاده شده است. بر اساس گزارش دیگری، روند مدل‌های ارزان‌تر آیفون با استفاده از چیپ‌ست‌های قدیمی‌تر ممکن است ادامه یابد. این جمله ای است که بارها شنیده شده است.

به نظر می رسد که کوالکام همچنان مودم 5G را تامین کند و آیفون 14 از تراشه اسنپدراگون X70 استفاده خواهد کرد که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون X65 نشان می دهد.

همچنین شایعه شده است که مدل‌های آیفون 15 پرو از 8 گیگابایت رم استفاده می‌کنند و دوربین‌های پریسکوپی دارند که قابلیت‌های زوم تله فوتو را بهبود می‌بخشد.

ممکن است تغییری در سال 2023 با آیفون 15 اتفاق بیفتد. اتحادیه اروپا به اپل دستور داده است که از سال 2024 از پورت شارژ Type-C در آیفون استفاده کند، اما بسیاری از طرفداران معتقدند که اپل در اوایل سال 2023 از این استاندارد شارژ استفاده خواهد کرد و حداقل یک مورد فاش شده است. به آن اشاره می کند.

برخی از طرفداران امیدوارند که اپل به این زودی پورت شارژ لایتنینگ خود را رها نکند. اگرچه گفته می شود که این شرکت ممکن است ابتدا یک آیفون بدون پورت معرفی کند.

اما این بعید به نظر می رسد، زیرا اپل قبلاً تایید کرده است که حداقل در اروپا به Type-C می رود، اما این شرکت نگفته است که آیا از این استاندارد در سطح جهانی در محصولات خود استفاده می کند یا خیر. همچنین اعلام نشده است که کدام مدل آیفون ابتدا پورت شارژ Type-C را دریافت می کند، بنابراین ممکن است آن گوشی اصلاً آیفون 15 نباشد.

یکی از ویژگی های مهم آیفون 14 پرو، جزیره پویا است که اپل برای دوربین جلو از آن استفاده می کند و یک فاش شده نشان می دهد که مدل های غیر پرو آیفون 15 نیز ممکن است این ویژگی را داشته باشند. چشمگیرترین ویژگی جزیره پویا اپل این است که می تواند مستقیماً به اشکال مختلف برای نمایش هر نوع اطلاعات قابل مشاهده تبدیل شود.

شایعه شده بود که تمامی مدل های آیفون 15 از قابلیت Dynamic Island برخوردار هستند، اما مدل استاندارد و آیفون 15 پلاس همچنان صفحه نمایش 60 هرتزی خواهند داشت.

اپل در چند نسل اخیر آیفون، مدل های این گوشی را به دو دسته استاندارد و حرفه ای تقسیم کرده است که خط دوم دارای امکانات بیشتری نسبت به اولی است. در هر خط، تفاوت قابل توجه اندازه صفحه نمایش است، اما در آیفون 15 پرو، ممکن است مدل ها حتی بیشتر از این تفاوت داشته باشند و پرو مکس حذف شود.

بر اساس اطلاعات فاش شده، آیفون 15 پرو مکس آیفون 15 اولترا نامیده می شود و ویژگی های بیشتری نسبت به آیفون 15 پرو خواهد داشت. انتظار می رود آیفون 15 پرو دارای لنز تله فوتو با زوم آیفون 14 باشد و آیفون 15 اولترا برای زوم بیشتر دارای لنز پریسکوپ باشد. این سوال توسط منابع مختلف مطرح شده است و بنابراین بسیار محتمل به نظر می رسد.

همچنین شایعه شده است که آیفون 15 اولترا دارای بدنه تیتانیومی است که سبک تر و قوی تر از بدنه فولادی ضد زنگ استفاده شده در مدل های پرو است.

به گفته TechCrunch، همه اینها به این معنی است که اگر بهترین آیفون سال 2023 را می خواهید، باید به سراغ مدل بزرگتر بروید که مطمئناً طرفداران گوشی های 6.1 اینچی اپل را ناامید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید