شعله رشادت و شهادت بسیج خاموش نشد / بسیاری از احتمالات اقیانوس توانایی های بسیج پنهان است

ساعت: 20:46
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786485

رئیس موسسه مطالعات دفاع مقدس گفت: هر زمان کشوری دچار بحران می شود اولین افرادی که وارد میدان می شوند بسیجیان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار عبدالله عراقی رئیس موسسه مطالعات دفاع مقدس صبح امروز در همایش راویان بسیج با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه بسیج، مصداق این آیه شریفه را نام برد و گفت: گاهی اوقات انسان ناامید است، اما با حضور در مجلس شهدا، روحش می درخشد و شادی می کند، زیرا بسیاری از این شهدا، قسم به کمک و دستگیری انسان ها، شهید شده اند.

وی با بیان اینکه زمانی که مرحوم بسیج را تأسیس کردم، بدون انقلاب اسلامی هرگز نمی توان از حوادث وحشتناکی مانند جنگ تحمیلی خارج شد، گفت: وی افزود: روحیه ضعیف نشده است که بسیار قوی تر و قوی تر از گذشته است.

سردار عراقی با اشاره به روحیه شهادت طلبی و رشادت در بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: این روحیه بیشتر در دفاع از حرم زینب(س)، آرامش در آن و در مبارزه با داعش تجلی یافته است. به بلوغ رسیده است.

وی با اشاره به نقش بسیج در انقلاب اسلامی گفت: بسیج و بسیج با کمترین تجهیزات و نیازهای اولیه با ورود دشمن به میدان جنگ وارد صحنه شدند و با ارائه ابتکار و خلاقیت راه را برای ورود دشمن به میدان جنگ بستند. روحیه مبارزه با داعش در عراق و سوریه دیده شد، با وجود ناشناخته بودن زمین و دشمن بارانشان و به جرات می توان گفت بسیجی و روحیه بسیجی افرادی چون حاج قاسم سلیمانی. توانست این پدیده شوم را نابود کند.

رئیس پژوهشکده دفاع جهانی گفت: هر زمان کشوری دچار بحران می شود اولین افرادی که وارد میدان می شوند بسیجیان هستند و این امر بارها در پدیده هایی مانند زلزله و سیل مشاهده شده و افرادی دستگیر می شوند. “

این فرمانده عراقی گفت: هنوز بسیاری از قابلیت ها از اقیانوس ظرفیت بسیج پنهان است که ممکن است در آینده بنا به زمان و مکان ظهور کند. از ضدعفونی اماکن گرفته تا حمایت از بیمارستان ها، حمام ها، تولید ماسک و اقلام بهداشتی و در نهایت پروژه شهید سلیمانی که موفق ترین پروژه در مبارزه با این بیماری بود که حتی کشورهای دیگر را نیز شگفت زده کرد.

وی گفت: این بسیج منبع اسلام و قرآن است و امام راحل آن را احیا کرده است. با این بسیج شهادت طلبانه، شجاعانه، مخلصانه و عاشقانه می توان بسیاری از گره ها را باز کرد و از این رو رهبر معظم انقلاب برای دلگرمی و نشاط بخشیدن به روحیه بسیجی در کشور تاکید دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید