مستند «قانون نانوشته» از شبکه مستند پخش می‌شود

کتایون جهانگیری کارگردان این فیلم با اشاره به محتوای این مستند گفت: «قانون نانوشته» داستان مردی است که با تلاش بی پایان خود ظلم، فقر و جنگ را به فرصت تبدیل کرد و جزو اولین و بهترین ها بود. مردان طبق قانون ایران شاید بتوان با خیال راحت دکتر جعفری لنگرودی را پدر و پایه گذار مفهوم مدرن حقوق ایران نامید. آمد و به خاطر او دیگر نیامد.

وی افزود: جعفری لنگرودی پس از تحصیلات کامل در مشهد، در سال 1331 هجری شمسی به تهران رفت و با شایستگی وارد دانشکده حقوق شد و به تحصیل فقه پرداخت و از آن پس از دانشکده حقوق در تهران افق معارف غربی فارغ التحصیل شد و در حد توان خود مشغول ترجمه کتاب های حقوق فرانسه باشید. چهره انسانی غرب در افق علم تحسین برانگیز بود، اما هیچ گاه فکر نمی کرد روزی قوه قضائیه را خشنود کند و به دربار خدمت کند.

جهانگیری در ادامه بیان می کند: جعفری لنگرودی در سال 1339 دوره فقه خود را تا مقطع دکترا به پایان رساند و رساله دکتری وی با عنوان «اثر اراده در قانون مدنی» در سال 1340 منتشر شد و ادبیات فارسی را نزد مرحوم ادیب نیشابوری (ادیب تنی) آموخت. . با اینکه استاد ادبیات عرب و فارسی بود، اما ذوق شاعری مانند پدر فرزانه اش را نیز داشت.

کارگردان مستند «قانون نانوشته» تاکید کرد: لنگرودی بنیان اولین دایره المعارف حقوقی را در سال 1336 پایه گذاری کرد. نهال متولد 1358 او در تمام این سالها علاوه بر قضاوت و تحقیق از تدریس و تربیت شاگردان خود غافل نبود و بیش از 30 سال از عمر خود را صرف تدریس و تربیت کرد. کتاب دایره المعارف عمومی حقوق (الفرق) در بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال ایران در سال ۱۳۸۶ به عنوان بهترین کتاب حقوق سال شناخته شد.

بر اساس این گزارش، بازیگران این مستند عبارتند از: کتایون جهانگیری کارگردان، سعید وزیری تهیه کننده، مصطفی رزاق کریمی مشاور هنری، صدرا صدوقی مشاور رسانه ای، مدیر اجرایی و مدیر ارتباطات بهروز آریان، عاطفه زارع آرندی امور مالی و اداری، احسان طاهری فیلمبرداران. ، مهدی مناجاتی، دستیار نقاشی امیر گودرزی، تدوین رنگ و نور درسا جهانگیری و صدابردار سیاوش حیدری.

مجموعه 25 قسمتی «چونان سارو» شامل مستندهایی با موضوع برجستگی های فرهنگی ایران به تهیه کنندگی محمدسعید وزیری و با حضور کارگردانانی چون مسعود طاهری، عطیه زارع، حنیف شهپرراد، فاطمه رسول زاده، کتایون جهانگیری و محسن عسکری زاده از شبکه مستند پخش خواهد شد. بودن

مشاور هنری این سریال مصطفی رزاق کریمی است.