مگنوس کارلسن همچنان مرد شماره یک شطرنج دنیا/ بردیا دانشور هجدم دنیا شد

مگنوس کارلسن، شطرنج باز شماره یک جهان، موفق شد در بخش بلیتز مسابقات قهرمانی جهان مقام اول را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری موج


در روز دوم و پایانی مسابقات شطرنج لایتنینگ قهرمانی جهان 2023 مگنوس کارلسن، شطرنج باز شماره یک جهان، با کسب 16 امتیاز توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. عنوان شطرنج باز شماره یک جهان پس از کسب عنوان قهرمانی جهان توسط کارلسن در رقابت های سریع پنجشنبه شب به دست آمد.

پرهام مکسودلو شطرنج باز شماره یک ایران که قهرمان جهان شد با 12.5 امتیاز در رده سی و یکم قرار گرفت. مقصودلو در این مسابقات عملکرد خوبی نداشت و حدود 6.2 واحد ریتینگ زنده را از دست داد.

سید محمدامین طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران که در این رقابت ها قهرمان شد، موفق شد در رده چهل و چهارم مسابقات جهانی بایستد.

ملی پوش شطرنج ایران موفق شد با کسب 12 امتیاز این مقام را از آن خود کند. طباطبایی ریتینگ زنده خود را در مجموع 36.5 امتیاز در این مسابقات افزایش داد. پویا ادینی شطرنج باز ایرانی با 11.5 امتیاز در رده 71 این مسابقات قرار گرفت.

در میان شطرنج بازان ایرانی بردیا دانشور او عملکرد بهتری نسبت به بقیه شطرنج بازان ایران داشت و توانست با 13.5 امتیاز در رده هجدهم مسابقات قرار گیرد. بردیا دانشور در مسابقات جهانی ریتینگ زنده خود را 44 امتیاز افزایش داد.

لازم به ذکر است که مسابقات قهرمانی سوپر سرعت جهان در 21 دور از 29 تا 30 دسامبر 2023 در سمرقند ازبکستان برگزار شد. بیش از 200 شطرنج باز در این مسابقات شرکت کردند. مگنوس کارلسن با قهرمانی در این تورنمنت توانست به هفتمین عنوان قهرمانی مسابقات جهانی بلیتز برسد. در این رقابت ها دوبوف با 15.5 امتیاز و آرتمیف با 15 امتیاز به مقام دوم و سوم مسابقات جهانی در بخش صاعقه دست یافتند.



آیا این خبر مفید بود؟