نکونام بهترین بازیکن خود را برای کمک به این ستاره استقلال فرستاد!

یورش های متعدد ابوالفضل جلالی در نود دقیقه باعث شد جواد نکونام از بهترین و آماده ترین مهره دفاعی تیمش در سمت چپ دفاع سه نفره استفاده کند و در بازی با فولاد هم تکرار شد!

نکونام در ابتدای فصل از آرمین سهرابیان چپ پا در سمت چپ خط دفاعی استفاده کرد و علاوه بر پوشاندن فضای پشت سر جلالی، با پاس های خوبی که ارسال کرد، این بازیکن را در موقعیت پاس قرار داد. او یک چپ دستی در کارنامه دارد، با حرکات همپوشانی و زیر ترکیبی آشناست و با نفوذهای ناگهانی روی پاس جلالی آشنا بود.

پس از مصدومیت سهرابیان، این بار نوبت به محمد مرادمند رسید که با رویکردی متفاوت و با حضور مستمر خود در خط دفاع پشت سر جلالی قرار گیرد تا به این مدافع جسارت بیشتری بدهد تا در حملات همه کاره باشد و خیالش از پشت سی راحت باشد. مرادمند بدون توقف در جریان حملات تیم حریف، به پای بازیکنان رفت و فرصت بازگشت جلالی را فراهم کرد، این دومین ترفند تیم نکونام در استفاده از بازیکنان سمت چپ سه نفره بود. دفاع

در بازی با فولاد خوزستان اگرچه ایمان سلیمی بیشتر در سمت راست دفاع سه نفره به میدان رفت اما به دلیل تجربه بیشتر از حمیدی فر در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت تا جلالی بتواند همیشگی خود را طی کند. به طور معمول و بدون نگرانی در مورد فضای پشت سر خود.

استفاده مداوم از ابوالفضل جلالی در فاز هجومی مستلزم حمایت تیمی و فردی از این بازیکن در طول مسابقه است تا بتواند بدون مسئولیت ثابت دفاعی در حملات شرکت کند و نکونام این را به خوبی در تیمش درک کرده و بازیکنان داخل زمین در خدمت این تیم بودند. و تاکتیک های آن، بازیکنان زیادی در درخشش این فصل جلالی سهیم بودند، از مدافعان میانی گرفته تا هافبک های دفاعی!