وقوع رگبار باران؛ تا 24 ساعت آینده هوشیار باشید

وقوع رگبار باران؛  تا 24 ساعت آینده هوشیار باشید

به گفته ضیائیان، طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی از وقوع بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در چند استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی استان های کشور در روزهای آینده، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا طی 24 ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل. استان های ساحلی دریای خزر، رشته کوه های البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، برخی از مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد، خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال. و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ، روز جمعه (8 اردیبهشت) سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف و در سایر مناطق ذکر شده تداوم پیش بینی می شود.

وی گفت: روز شنبه (۹ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان اردبیل بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در شرق کشور در شمال غرب و شمال غرب و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود. در غرب سواحل دریای خزر . همچنین در برخی مناطق شرقی کشور و در ارتفاعات البرز بارش های پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشوری پیش بینی خطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه (10 اردیبهشت) بارش های پراکنده در شمال غرب و سواحل غربی ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده اکثر مناطق به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی کشور در مقاطعی با وزش باد شدید مواجه می‌شود که گرد و خاک را به مناطق مستعد وارد می‌کند.

به گفته ضیائیان، طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده یادآور شد: آسمان تهران فردا (8 اردیبهشت) نیمه ابری و وزش باد از بعدازظهر افزایش می یابد، وزش باد نیمه ابری و شدید، اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 18 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 26 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (9 اردیبهشت) کمی ابری و وزش باد، از بعدازظهر ابری و وزش باد با احتمال بارندگی افزایش می یابد. حداقل دما 16 و حداکثر 27 درجه سانتیگراد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی در پایان گفت: همدان با کمینه دمای 5 و 6 درجه سانتی گراد سردترین و گرم ترین مرکز استان ها و اهواز با بیشینه دما پیش بینی می شود. فردا و پس فردا 39 تا 40 درجه است.