پیک آپ رقیب جدید اسنپ و مسافران تپسی قیمت را در پیکاپ ارائه می دهد

پیک آپ رقیب جدید اسنپ و مسافران تپسی قیمت را در پیکاپ ارائه می دهد

مسافران کرایه را در کرایه های اینترنتی «تیکاپ» ارائه می کنند.

تیکاپ یک استارت آپ تاکسی اینترنتی تازه تاسیس است که قیمت گذاری خود را بر روی مسافر تعیین کرده و بر خلاف رقبای خود هیچ گونه قیمت گذاری تجویزی نکرده است.

تاکسی اینترنتی تیکاپ نوع جدیدی از خدمات را ایجاد کرده است و می گوید تفاوت اصلی این تاکسی اینترنتی با رقبای آن در همین جزئیات است و تاکنون مسافران و رانندگان «حق انتخاب» کمی برای سفر و حمل و نقل داشته اند.

آمار تعداد نصب و دانلود اپلیکیشن Teacup در مایکت و بازار نشان می دهد که این اپلیکیشن حدود پنج هزار بار بر روی پلتفرم بازار، دو هزار بار در مایکت و یک هزار بار در گوگل پلی نصب شده است که نشان می دهد در مقایسه با اسنپ. و تپسی ارزش بسیار پایینی به دست آورده است.

سامان کارگر، مدیر عملیات تیکاپ با اشاره به تفاوت های اصلی تیکاپ می گوید: چالش اصلی تیکاپ تغییر سبک سیستم حمل و نقل است. تفاوت Teacup با سایر رقبا مانند Snap، Tapsi و Maxim در قیمت گذاری است. در تیکاپ مسافر قیمت سفر را تعیین می کند و قیمت گذاری درون برنامه ای وجود ندارد و تغییرات قیمت به دلیل تغییر سال یا افزایش کرایه تاکسی توسط شورای شهر تاثیری در نرخ سفر تیکاپ ندارد. این در حالی است که اسنپ اخیراً به دلیل حذف گزینه «عجله» با چالش هایی مواجه شده و کاربران این اپلیکیشن از افزایش قیمت خدمات مسافرتی پس از حذف این گزینه خبر داده اند.

کارگر همچنین گفت: یکی از تفاوت های تیکاپ با سایر تاکسی های اینترنتی این است که تیکاپ به تاکسی تلفنی محلی که در گذشته فعال بوده و اکنون به دلیل رونق تاکسی های اینترنتی کمتر محبوب شده است، می تواند از همان نام و نشان در پرفورم استفاده کند. یک چک این نمایندگی ها اغلب مورد اعتماد ساکنین محله در منطقه خدماتی خود هستند و تکاپ به گونه ای طراحی شده است که بتواند پنل خود را در اختیار این نمایندگی ها قرار دهد.

در این اپلیکیشن، تیم Teacup سیستمی را طراحی کرده است که مسافر می تواند قبل از درخواست تاکسی در Teacup، نوع خودرویی را که قرار است سرویس شود، مشخص کند. بنابراین، علاوه بر عموم مردم، افراد یا سازمان‌های خاصی ممکن است خدمات VIP را انتخاب کنند.

جزئیات سفرهای آماده

سامان کارگر درباره ایده ساخته شده روی این پلتفرم می گوید: تیکاپ به مسافران این امکان را می دهد که جزئیاتی را که حاصل ایده تیم تیکاپ است انتخاب کنند و رقبا در این پلتفرم از چنین گزینه هایی استفاده نمی کنند. از جمله مواردی که مسافر می تواند در آن شرکت کند هشت گزینه است که مهمترین آنها قیمت سفر و فیلتر کردن و انتخاب گزینه ها بر اساس قیمت و کیفیت و مشخص کردن خدمات مورد نظر مانند حمل بار یا حمل حیوان خانگی است. انتخاب سفرهای موجود به صورت ساعتی و امکان رزرو سفر نیز از دیگر تفاوت های خدمات این تاکسی اینترنتی است.

مدیر عملیات تیکاپ درباره محل این تاکسی اینترنتی می گوید: تیکاپ هم اکنون در تهران مشغول به فعالیت است و در سال جدید قصد دارد با اولویت شهرهای همجوار و سفرهای بین شهری به شهرهای دیگر نیز گسترش یابد. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های هر نسخه دارای امکانات و ویژگی‌های جدیدی برای تقویت موضوع «انتخاب بیشتر» خواهند بود.

نحوه حمایت از مسافر در تیکاپ

در صورتی که مسافر از خدمات ارائه شده رضایت نداشته باشد یا بخواهد کیفیت سفر را منتقل کند، می تواند به برگه «سابقه سفر» مراجعه و برای شرکت پیامک یا صوتی ارسال کند. همچنین در ارزیابی ای که انجام می دهد مسافر می تواند از طریق دوربین طراحی شده در خود اپلیکیشن از خودرو استفاده کرده و از خودرو عکس گرفته و برای شرکت ارسال کند. بنابراین با امتیازگیری از مسافر و پیام ارسالی مسافر، امتیاز راننده مشخص می شود و در سفرهای بعدی این امتیاز به مسافران نشان داده می شود.