شکایت رانندگان اسنپ و تپسی از عدم تخصیص سهمیه بنزین / درخواست افزایش کرایه

شکایت رانندگان اسنپ و تپسی از عدم تخصیص سهمیه بنزین / درخواست افزایش کرایه

رانندگان اسنپ و تپسی به اشتراک می گذارند که چند ماه است سهمیه بنزین آنها پرداخت نشده است. بسیاری از رانندگان معتقدند در شرایط فعلی کار در تاکسی های اینترنتی برایشان به صرفه نیست، مگر اینکه نرخ ها افزایش یابد یا شرکت ها کمیسیون خود را کاهش دهند.

چند روزی است که عدم تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی خبرساز شده است. حداقل از حدود چهار ماه پیش سهمیه ای که باید هر ماه بر اساس ناوبری به آنها اختصاص می یافت پرداخت نشده است.

رانندگان در این مورد شکایت زیادی دارند. آنها می گویند با وجود تورم در جامعه و افزایش محسوس لوازم یدکی خودرو، عدم تخصیص سهمیه بنزین شرایط کار را برای آنها سخت کرده است. آنها خاطرنشان می کنند که به دلیل کرایه های پایین اسنپ و تپسی، پورسانت های زیاد و استهلاکی که فعالیت رانندگی این دو شرکت روی خودروها ایجاد می کند، دیگر صرفه اقتصادی برای فعالیت ندارند.

در این شرایط بسیاری از رانندگان اسنپ و تپسی درخواست خاصی دارند. آنها می گویند در ازای نرخ پایین باید سهمیه بنزین به آنها تعلق می گرفت، حالا که ظاهراً سهمیه حذف شده است، این دو شرکت باید بر اساس قیمت بنزین آزاد نرخ را محاسبه کنند. البته پیشنهاد دیگر کاهش کمیسیون اسنپ و تپسی است.

این در حالی است که پرداخت کرایه اسنپ و تپسی در شرایط فعلی برای برخی مسافران آسان نیست و باید دید اسنپ و تاپسی برای جلب رضایت رانندگان خود چه تصمیمی می گیرند.

من واقعاً نمی دانم چه بگویم. من روزی 100000 تومن گاز میگیرم فقط راهش اینه که نرخ ها رو بر اساس گاز مجانی تخمین بزنم… اگه 3 روز اینکارو بکنید مشکل حل میشه. .. قرار بود قیمت ها بر اساس بنزین دولتی باشد و بقیه هزینه بنزین را دولت تامین کند. به او پول بدهید… حالا که بد حرف زده است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هزینه سفر را واقعی کنید.»
بیشتر بخوانید: قیمت تلفن همراه امروز 24 تیر 1402 / ثبات قیمت ادامه دارد

وی ادامه داد: اینکه چندین ماه است که مابه‌التفاوت ریالی بنزین به ما پرداخت نمی‌شود، کاملاً صحیح و صحیح است، مشکل بعدی که بسیار مهم‌تر است، پیش آمده و هیچ‌کس پاسخگو نیست و این کمبود بنزین است. که دیگر در پمپ بنزین ها کارت سوخت به مالکان داده نمی شود و سهمیه ما هم پاسخگوی هفته است.

«سهمیه بنزین نداریم، جایگاه می گوید کارت نداریم، ماشین داغ است، مرد من گرم است، بعد همه مسافران ما را مسخره می کنند، پیاده می شوند و حتی اگر انصراف بدهیم، آنها از موجودی ما کسر خواهد شد.”

«خدایا من ماهی 5500 کیلومتر رانندگی می کنم. پروردگارا ماهی یک بار روغن و دوبار پد. خدایا قسم می خورم که این نرخ ها هم خیلی ناعادلانه است. مسافت 17 کیلومتر با تعرفه 53 تومان. باورتان می شود 2 ساعت و 14 دقیقه طول کشید؟ این برای دوره منصفانه است…”

وی ادامه داد: 4 ماه است که سهمیه بنزین پرداخت نشده است، من آزادم، با این مقدار سهمیه که در کارت سوخت درج شده، دو هفته کافی است، بعد از آن دیگر بنزین نداریم و شما دارید. دنبال خونه به خونه جایی بگردیم که کارت سوخت داشته باشه از یه طرف تو این هوای گرم بله باید کولر بذاریم که نگران خودمون و سرنشینان نباشیم ماشین تحت فشار.. ارزش اجاره را ندارد هر چه در می آوریم باید خرج بنزین و ماشین کنیم که هیچ کس برایش مهم نیست.

«کمیسیون بالاس، قطعات من در حال رشد هستند. سهمیه بنزین من روی هواست. “وقتی نمی توانید سیستم حمل و نقل را راه اندازی کنید، چه می کنید؟”

وی افزود: ای کاش اگر سهمیه بنزین را به ما نمی دهند به صورت علنی و عملی اعلام کنند و حداقل نرخ های ما را بالا ببرند تا بتوانیم با گاز رایگان فعالیت کنیم، اینطوری فقط از حقوق راننده تضییع می شود و نمی شود. برای شرکت اسنپ چت مهم است که راننده چه می کند.” شرایط وجود دارد.»

«نرخ ها در سال گذشته چگونه افزایش یافت؟ آقای رئیس جمهور، من دستور دادم که تعرفه ها بازگردانده شود و بدون اینکه کمیسیون ناگهانی بازگردد، توانستم این کار را انجام دهم. سوال من این است که چرا هیچکس درد رانندگان ما را نمی فهمد مثلا (نبود سهمیه بنزین و لاستیک و سرویس و …) باید از درآمدی باشد که به جیب می زنند دست کارگران است و فرقی نمی کند هر مسئولی با این تورم و گرانی بی رویه قطعات و معیشت مردم فقط می گویم بروید رانندگی را از مدیر عامل ایرانی اوبر که خودش در بین مردم زندگی می کند یاد بگیرید.

قیمتی که می گیرند کم نیست، هر روز گرون می شود و من عجله دارم، فقط سرویس می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید