کارمزد تراکنش های بانکی متفاوت است. کارمزد کارت به کارت + جدول کارمزد چقدر است؟

کارمزد تراکنش های بانکی متفاوت است.  کارمزد کارت به کارت + جدول کارمزد چقدر است؟

در سال های اخیر با وجود ارائه خدمات با قابلیت اطمینان بالای 99.99 درصد در این شبکه، عملا امکان ارائه خدمات جدید و افزایش ظرفیت وجود نداشت. از این رو بانک مرکزی اصلاح نظام کارمزدی را در دستور کار قرار داد.

هزینه کارت به کارت انواع خدمات بانکی و هزینه خرید کارت به کارت در سال گذشته اعلام شد. جزئیات و میزان افزایش کارمزد بانکی، خرید کارت بانکی و کارت به کارت اعلام شد. بانک مرکزی در اطلاعیه ای جزئیات افزایش کارمزد بانکی انواع خدمات ریالی و بانکداری الکترونیکی را اعلام و از اجرای طرح شارژ خرید کارت بانکی خبر داد. بانک مرکزی بخشنامه انواع و حداکثر میزان شارژ بانکی انواع خدمات ریالی و الکترونیکی، خرید کارت به کارت و کارت بانکی را ابلاغ کرد.

در تیرماه سال گذشته، بانک مرکزی اصلاح نظام کارمزد را به منظور نوسازی و بهبود شبکه پرداخت آغاز کرد. همچنین رعایت استانداردهای جهانی و لزوم ارائه خدمات جدید در شبکه پرداخت از دیگر دلایل اصلاح سیستم شارژ بود.
تی

به گزارش عرش آنلاین، در سال های اخیر با وجود ارائه خدمات با ضریب اطمینان بالای 99.99 درصد در این شبکه، ارائه خدمات جدید و افزایش ظرفیت عملا غیرممکن بوده است. از این رو بانک مرکزی اصلاح نظام کارمزدی را در دستور کار قرار داد.

پس از گذشت یک سال از اجرای طرح، مشارکت پذیرندگان در تامین هزینه های صنعت پرداخت الکترونیک کشور منجر به تامین هزینه های لازم برای به روز رسانی ناوگان پرداختی کشور و در این راستا ابزارهای پرداخت جدید از جمله امن شد. خدمات پرداخت بدون نیاز به کارت در قالب طرح کهربا در کشور نیز اجرا شده و در حال توسعه است.

براساس مصوبه هیأت پول و اعتبار، بانک مرکزی موظف به تعیین میزان کارمزد خدمات بانکی متناسب با هزینه ها است و آن بانک موظف است سالانه این نرخ ها را به روز کند. به روز رسانی مستمر سالیانه نرخ کارمزد خدمات بانکی حضوری و الکترونیکی، علاوه بر جلوگیری از ایجاد مغایرت در درآمدهای غیرعادی و جلوگیری از تامین مالی شبکه بانکی از محل درآمدهای عمومی، با تامین مالی مناسب برای به روز رسانی فرآیندها و زیرساخت ها و در نتیجه دو برابر شدن سرمایه گذاری شبکه بانکی در ارائه ابزارها و راهکارهای نوین بانکی و پرداخت که کیفیت خدمات بانکداری آنلاین و شخصی را بهبود می بخشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد از گردش مالی اقتصاد با استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و بدون نقد انجام می شود. حفظ کیفیت و به روز رسانی زیرساخت های بانکی و پرداخت الکترونیک بسیار مهم است.

در اصلاحات جدید مطابق با استانداردهای بین المللی، مغازه داران در تامین بخشی از هزینه های خدمات دریافتی مشارکت دارند. بر اساس این رویکرد، شبکه بانکی کشور همچنان در ارائه کارمزد خدمات مشارکت دارد. اما با رویکرد اصلاحات ساختاری، مشارکت فروشندگان نیز به عنوان دریافت کنندگان اصلی خدمات پرداخت الکترونیک محسوب می شود.

تاکنون بیش از 75 درصد پایانه های فعال صنعت پرداخت کشور شامل بیش از هفت میلیون پایانه مشمول پرداخت حق پذیرش از سوی صاحبان پایانه ها بوده است.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، در فاز اول و دوم این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و همه ارائه‌دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمات باید مشمول این طرح شوند. طرحی که رعایت عدالت در استفاده از خدمات را در نظر گرفته و از آنجایی که کاربران خدمات پرداخت کارتی هزینه های مربوطه را پرداخت می کنند، سایر دریافت کنندگان خدمات نیز مشمول پرداخت هزینه می شوند.

همچنین بخشی از فاز سوم اصلاحات مذکور از امروز (24 اردیبهشت ماه) برای سه گروه بازرگانی سبزی و میوه و تره بار، خوارزی و عوارضی اجرا می شود.

بر اساس بررسی های انجام شده در رابطه با رده های مذکور، بخش عمده کارمزد همچنان توسط شبکه بانکی پرداخت می شود و پذیرندگان فروشگاه مشمول کارمزد متوسط ​​کمتر از 23 هزار ریال در روز خواهند بود.

شایان ذکر است که رده های ذکر شده تنها کمتر از 10 درصد پایانه های کشور را شامل می شود.
سرویس چیه؟

اگر فردی با کارت بانکی برای دریافت وجه نقد به شعبه بانک دیگری مراجعه کند و بخواهد بیش از 200 هزار تومان دریافت کند، کارمزد دریافت می کند، اما در بخشنامه مرکزی چیزی به عنوان کارمزد برداشت از دستگاه های خودپرداز وجود ندارد. بانک

فرارو: کارمزد برداشت از خودپرداز خیلی زود توسط بانک مرکزی رد شد. بامداد چهارشنبه 16 تیرماه همزمان با تفسیر نادرست برخی رسانه ها از بخشنامه جدید شارژ خدمات بانکی، رئیس اداره نظارت بر نظام بانکی بانک مرکزی رسما اعلام کرد که برای برداشت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز، هزینه ای دریافت نمی شود. گذشته.
کارمزد جدید بانکی شامل چه خدماتی می شود؟

آن طور که مسئولان بانک مرکزی می گویند، کارمزد دریافت وجه نقد تنها زمانی دریافت می شود که فردی با کارت بانکی یک بانک برای دریافت پول به شعبه بانک دیگری مراجعه کند و بخواهد بیش از 200 هزار تومان دریافت کند.

این در حالی است که بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر میزان جدید کارمزد خدمات بانکی نشان می دهد که به استثنای چند مورد، هزینه کلیه تراکنش های حضوری و غیرحضوری نسبت به قبل افزایش یافته است و خدماتی مانند فعال سازی از اینترنت بانک و همراه بانک که تا کنون رایگان بودند، شارژ می شود.
هزینه جدید بانکی برای خدمات حضوری

تعرفه جدید خدمات بانکی از چهارم تیرماه اعمال می شود. بانک ها برای خدمات حضوری مانند افتتاح حساب جاری از مشتریان خود می توانند 6000 تومان کارمزد دریافت کنند که نسبت به قبل 1000 تومان افزایش یافته است. کارمزد خدمات بانکی برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت نیز از پنج به شش هزار تومان افزایش یافته است، اما اگر برای افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه به بانک مراجعه کنید، مثل قبل از شما پولی نمی گیرند.

کارمزد خدمات بانکی برای صدور کد کارت جدید از 1000 تومان به 1200 تومان افزایش یافته است و اگر به شعبه مراجعه کنید و از آنها بخواهید که تراکنش کارت بانکی سرقتی را تایید کنند، باید 2000 تومان کارمزد بپردازید. کارمزد خدمات بانکی برای شخصی که می خواهد کارت را مسدود کند بین 3000 تا 3600 تومان است.

کارمزد خدمات بانکی مشمولان چک و دسته چک در بخشنامه جدید افزایش یافته و کارمزد صدور انواع چک بانکی از جمله چک رمزدار به جای 6 هزار تومان، 7200 تومان خواهد بود. تحویل دسته چک که قبلا دو هزار تومان بود، الان دو هزار و چهار هزار تومان است. سال گذشته کارمزد صدور دسته چک 200 تومان به ازای هر برگه به ​​اضافه هزینه نشان بود. امسال دیگر در محاسبه کارمزد خدمات بانکی شمارش تعداد برگه ها اهمیتی ندارد و هزینه صدور دسته چک شش هزار تومان است که شامل هزینه کاغذ و تمبر پست می شود. صدور گواهی مفقودی چک که با ممنوعیت پرداخت چک خاتمه می یابد، امسال 57 هزار و 600 تومان کارمزد دارد که تا سال گذشته با پرداخت 48 هزار تومان کارمزد انجام می شد.
کارمزد جدید بانکی برای خدمات آفلاین

کارمزد جدید بانکی برای صدور کارت غیرحضوری 7200 تومان تعیین شده است در حالی که پیش از بخشنامه جدید بانک مرکزی کارمزد صدور کارت 6000 تومان بود.

کارمزد اعلام موجودی حساب تا 13 تیر 120 تومن بود از این به بعد برای هر درخواست باید 144 تومن بپردازید. اگر بخواهید 10 تراکنش آخر را به صورت حضوری بررسی کنید، کارمزد خدمات بانکی 265 تومان می شود که تا الان 240 تومان بود.

کارمزد پیامک بانکی از دیگر مواردی است که در بخشنامه جدید دستخوش تغییراتی شده است. بانک ها تا پیش از این کارمزد سرویس پیامکی خود را به دو صورت هر موردی و اشتراک سالانه محاسبه می کردند، اما از روز چهارم اجازه دارند علاوه بر هزینه ای که باید به اپراتورها بپردازند، 30 تومان برای ارائه سرویس پیامک دریافت کنند.

کارمزد انتقال وجه از کارت به کارت نسبت به قبل حداقل 120 تومان افزایش یافته است. تا الان اگر مبلغ روی کارت کمتر از 1 میلیون بود باید 600 تومان به عنوان کارمزد پرداخت می کردید و به ازای هر 1 میلیون اضافه 240 تومان به کارمزد اضافه می شد. بدین ترتیب اگر مثلاً رقمی معادل 7500000 تومان به کارت انتقال دهید، 2280 تومان محاسبه می شود. بانک ها هم اکنون می توانند برای انتقال مبالغ زیر یک میلیون تومان 720 تومان و به ازای هر یک میلیون تومان اضافی، 280 تومان دریافت کنند.

با روش جدید کارمزد کارت به کارت به همان مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از ۲ میلیون و ۲۸۰ تومان به ۲ هزار و ۶۸۰ تومان افزایش می یابد. کارمزد بانکی حواله کارت به کارت 14 تا 15 میلیون تومان تا این لحظه 3960 تومان بود که با ابلاغ بخشنامه جدید شارژ خدمات بانکی به 4640 تومان می رسد.

.

انواع خدمات قیمت شهریه قدیمی هزینه های جدید
صدور کارت الکترونیکی شش هزار تومان هفت هزار و 200 تومان
صدور کارت هدیه سه هزار تومان سه هزار و 600 تومان
گزارش مانده حساب 120 تومن 144 تومان
صورت وضعیت موجودی حساب و 10 تراکنش آخر 240 تومان 265 تومان
کارت به کارت زیر یک میلیون 600 تومان/ هر میلیون اضافه 240 تومان کمتر از 1 میلیون و 720 تومان/ هر عدد اضافه 1 میلیون و 280 تومان
انتقال سپرده ثابت 200 تومان تا دو هزار و 500 تومان 240 تومان تا سه هزار تومان
صدور کارت المثنی قبل از انقضا

هزار و 500 تومان
فعال سازی اینترنت بانک و موبایل بانک

هزار تومان
احراز هویت آفلاین

10 هزار تومان
افتتاح حساب جاری و کوتاه مدت پنج هزار تومان شش هزار تومان
صدور دسته چک هر برگه 200 تومان + حق تمبر شش هزار تومان + حق تمبر
مسدود کردن کارت های موجود و غایب سه هزار تومان سه هزار و 600 تومان / سه هزار و 300 تومان

کارمزد حواله وجه با پایا قبلا صددرصد ارزش کل تراکنش بود، اما اکنون با صدور مجوز رسمی، بانک ها حق دارند حداقل 240 تومان و البته سه هزار تومان کارمزد دریافت کنند. برای هر معامله سقف کارمزد انتقال وجه ساتنا که برای انتقال مبالغ کلان در نظر گرفته شده است، با ابلاغ بخشنامه جدید کارمزد بانکی به 25 هزار تومان می رسد. ثبت و درخواست چک بانکی قبلا رایگان بود اما برای اولین بار به لیست هزینه های خدمات بانکی اضافه شد. پس اگر بخواهید در شعبه چک ثبت کنید یا استعلام بگیرید باید برای هر برگ چک پنج هزار تومان هزینه بپردازید. هزینه ثبت نام و گزارش بازرسی ماهیگیری غیرحضوری هر برگ 10000 تومان می باشد.