با کدام کارت بانکی کالابرگ بخریم؟/ آیا امکان برداشت 80 هزار تومان کارمزد وجود دارد؟

با کدام کارت بانکی کالابرگ بخریم؟/ آیا امکان برداشت 80 هزار تومان کارمزد وجود دارد؟

برخی از کاربران درباره نحوه استفاده از این اعتبار، نام فروشگاه های زنجیره ای، نحوه خرید با کارت های بانکی و امکان برداشت نقدی کارمزد 80 هزار تومانی پس از شروع فاز جدید کاتالوگ محصولات الکترونیکی سوال هایی را مطرح کردند. پروژه و افزایش 80 هزار تومانی مبلغ یارانه گزارش پاسخ داده خواهد شد.

با توجه به مرحله جدید طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی که از روز شنبه ۲۲ خردادماه آغاز شد، خانوارهای تحت پوشش دهک های اول تا سوم و در گام نخست خانوارهای تحت پوشش مددکاری اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند. که در صورتی 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند که افرادی که 70 درصد از مبلغ یارانه خود را به خرید 11 قلم کالای اساسی پیش بینی شده در این طرح اختصاص دهند، می توانند از 20 درصد افزایش مبلغ یارانه و 80 کارمزد بهره مند شوند. هزار تومان .

به گزارش ایسنا؛ در واقع اگر هر خانوار از دهک اول تا سوم 320 هزار تومان از اعتبار 400 هزار تومانی یارانه خود را برای خرید کالا هزینه کند، 80 هزار تومان دیگر به حساب اعتبار یارانه ای آنها تعلق می گیرد و با استفاده از این اعتبار می توانند 11 مورد خریداری کنند. اقلام برنج ایرانی، گوشت منجمد، مرغ، تخم مرغ، پنیر سفید، شیر کم چرب پگاه، ماست کم چرب، روغن مایع، پاستا، شکر و حبوبات با هر برندی را انتخاب و خریداری کنید.

در حال حاضر شش فروشگاه زنجیره ای افوگ کروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت به این طرح ملی پیوسته و وابسته به وزارت کار هستند و به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و کار خدمات اجتماعی تعداد این فروشگاه ها به 8 فروشگاه افزایش یافته است و مردم می توانند از تمامی شعب این فروشگاه ها خرید کنند.

خانوارها و متقاضیان خرید کاتالوگ های الکترونیکی می توانند با مراجعه به وب سایت شما به نشانی https://shoma.sfara.ir یا دانلود برنامه خود از طریق نرم افزارهای مایکت، سیب و کافه بازار، نام فروشگاه های زنجیره ای و آدرس آنها را بیابند. لیست فروشگاه ها را ببینید.

آیا امکان خرید اینترنتی وجود دارد؟

در حال حاضر امکان خرید آنلاین از فروشگاه مجازی وجود ندارد اما به زودی می توانید از فروشگاه مجازی متصل به سیستم خود خرید کنید.

برای خرید کالا از کدام کارت بانکی می توانم استفاده کنم؟

خانوارها هیچ محدودیتی برای خرید کالا ندارند، اما از کارت بانکی همه اعضای خانواده نمی توان برای این منظور استفاده کرد و کالا فقط از کارت های بانکی که به نام سرپرست خانوار است خرید می شود، زیرا اعتبار یارانه کالا به سرپرست خانوار تعلق می گیرد، بنابراین تفاوت وجود دارد. فرقی نمی کند که کدام یک از کارت های بانکی سرپرستان خانوار برای خرید کالا استفاده می شود.

شایان ذکر است اعتبار یارانه کالابرگ به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی شود، بلکه با کد ملی آن شارژ می شود، بنابراین می توانید با هر کارت بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است خرید انجام دهید.
آیا امکان برداشت هزینه 80 هزار تومانی وجود دارد؟

در این مرحله امکان برداشت نقدی کارمزد 80 هزار تومان وجود ندارد و این اعتبار به منظور صرف خرید کالاهای اساسی به یارانه خانوار اضافه شده است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی، شرایط برای استفاده از این اعتبار فراهم شده است تا در صورت امکان هزینه ها به سمت خرید سبد باشد و مردم به ویژه دهک های پایین از این سبد استفاده کنند. بنابراین امکان نقدینگی کارمزد 80 هزار تومانی وجود ندارد و این مبلغ تنها به شرط خرید یارانه 70 درصدی 400 هزار تومانی برای خرید کالا قابل تخصیص است.

در صورت عدم خرید خواربار و مواد غذایی، اعتبار 80 هزار تومانی آن ماه از بین می رود اما در ماه بعد به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه 400 هزار تومانی به قوت خود باقی است و هرکسی که بخواهد می تواند آن را نقداً برداشت کند یا کوپن بخرد.

خرید در طرح کالای الکترونیکی کاملا اختیاری است و خانوارها می توانند به جای برداشت نقدی یا خرید کالا، مبلغ یارانه خود را به صورت پس انداز در حساب خرید اقلام اساسی خانه نگه دارند، اما استفاده از 80000 اعتبار تومانی بستگی به 320 هزار تومان از مبلغ 480 هزار تومان صرف خرید کالاهای اساسی پیش بینی شده در این طرح می شود.

در حال حاضر دولت درصدد است دهک های اول تا سوم را مشمول 20 درصد افزایش یارانه (80 هزار تومان) کند که در مرحله اول این طرح شامل اعضای تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجتماعی است. و سایر دهک های اول تا سوم به تدریج مطلع می شوند و به این طرح می پیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید