آغاز مرحله دوم مزایده خودروهای خارجی از فردا


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903894

سخنگوی سازمان اموال با بیان اینکه 71 خودرو به صورت قطعی در مرحله دوم مزایده خودروهای خارجی حضور خواهند داشت، گفت: این مزایده از فردا آغاز و تا اول آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان تملک، صائب حجتی در خصوص مزایده فوق العاده شماره 566 که از فردا سه شنبه (5 مهرماه) آغاز می شود، افزود: در مزایده قبلی 1062 دستگاه خودرو در دستور قضایی قرار داشت و گمرک اعلام کرد که 22 دستگاه دستگاه در سال 1395 عرضه شده است. روز شنبه که رمزگشایی انجام شد، برخی از استان ها 58 خودروی غیر منطبق را اعلام کردند که از این تعداد 10 خودرو مربوط به بوشهر، 21 دستگاه برای خوزستان و 27 دستگاه برای مازندران بوده است.

وی افزود: 982 خودرو در این مزایده شرکت کردند که از این تعداد 9 خودرو بدون عرضه و 4 خودرو با پیشنهاد غیر سنتی بود و در واقع 71 خودرو فروخته نشد. خودروهای فروخته نشده فردا به حراج گذاشته می شود. این احتمال وجود دارد که این تعداد خودرو به دلیل مشکلات مربوط به پرکردن میزان خریداران فعلی افزایش یابد.

وی گفت: اینکه می گویند 281 خودرو به شخص حقیقی داده شده صحت ندارد. این مرد برای این تعداد ماشین پیشنهاد داد اما حدود 22 ماشین را برد. یک شخص حقوقی دیگر 272 خودرو را پیشنهاد داد اما هیچ کدام را برنده نشد. افراد دیگری هم بودند که برنده نشدند. محدودیتی برای ورود وجود نداشت و هرکسی می توانست با پرداخت 15 درصد هزینه در مزایده شرکت کند.

خجتی در خصوص مغایرت ها گفت: اگر مغایرت ها منجر به بالاتر بودن قیمت واقعی خودرو از قیمت خریدار شود، مابه التفاوت اعلام شده توسط کارشناسان رسمی باید پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت این مبلغ، مبلغ واریزی به فرد بازگردانده می شود و پس از انصراف، مهمانی به حراج بعدی اضافه می شود. در صورتی که قیمت خودرو کمتر از ارزش برنده شده در مزایده باشد، خودرو به برنده تحویل داده می شود. اگر فرد خوشحال نباشد، مهمانی لغو می شود.

وی در خصوص تمدید مهلت پرداخت گفت: برندگان 24 ساعت برای پرداخت فرصت دارند و این مدت قابل تمدید نیست. از فردا سه شنبه حراج فوق العاده 566 عدد. این کار توسط سامانه ستاد برگزار می شود و از ساعت 8 صبح فردا مردم می توانند مراجعه و پیشنهادات خود را اعلام کنند. پیشنهادات را می توان تا ساعت 24:00 روز اول نوامبر ارسال کرد. روز سوم آبان ماه بازگشایی پیشنهادات خواهد بود. امضای الکترونیکی و ضمانت 15 درصدی نیز الزامی است. در آخرین مزایده حدود هزار نفر در گارانتی مشکل پیدا کردند. ضمانت نامه باید معتبر و دارای مدت سه ماه باشد.

سخنگوی سازمان اموال اموال ادامه داد: نزدیک به 1200 میلیارد تومان از سپرده هایی که به خزانه واریز شده بود به شرکت کنندگان در مزایده برگشت داده شد. اشخاص حقوقی نیز باید کد اقتصادی ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید