آغاز ثبت نام مرحله دوم فروش تلفیقی (جزئیات، مهلت و لیست خودروهای واجد شرایط)

آغاز ثبت نام مرحله دوم فروش تلفیقی (جزئیات، مهلت و لیست خودروهای واجد شرایط)

مرحله دوم شرکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو از صبح امروز (چهارشنبه) برای متقاضیان واجد شرایطی که وجوه لازم را مسدود کرده و تا سررسید حساب نیابتی تعریف کرده و مورد تایید بانک و سامانه هستند، آغاز می شود. متقاضیان از امروز (تا چهارشنبه هفته آینده) هشت روز فرصت دارند تا پنج اولویت خودروی خود را ثبت کنند.

پس از اجرای فاز اول فروش یکپارچه خودرو و تایید نهایی خودروهای درخواستی مشتریان (پس از ویرایش نوع خودرو)، برنامه ریزی اجرای فاز دوم آغاز شد.

آغاز ثبت نام مرحله دوم فروش تلفیقی (جزئیات، مهلت و لیست خودروهای واجد شرایط)

مرحله اول ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو که افتتاح حساب نیابتی و واریز وجه است از 30 اردیبهشت ماه آغاز شد و متقاضیان 10 روز (تا 29 اردیبهشت) فرصت دارند نسبت به تعیین حساب وکالتی اقدام کنند. به نام سازمان حمایت پس از این مدت کار نظارت و ارسال اطلاعات کاندیداها از بانک به سامانه آغاز شد.

بر این اساس با ارسال اطلاعات متقاضیان واجد شرایط به سامانه، وب سایت سامانه از امروز (چهارشنبه سوم خردادماه) فعال شده است تا مشتریان بتوانند پنج خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند که در این صورت می‌شوند. در لیست انتظار یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر اساس لیست انتظار خواهد بود.

همچنین وب سایت سامانه به همین منظور تا 20 خرداد ماه فعال خواهد بود.

این طرح در سه قالب طرح ویژه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می شود.

در این مرحله از فروش خودرو، 23 محصول از چهار شرکت سایپا، مدیریم خودرو، کرمان موتور و فردا موتور به قیمت کارخانه (مصوب شورای رقابت) عرضه شد.

گروه خودروسازی سایپا دارای 11 محصول (کوئیک جی ایکس، کوییک جی ایکس آر، ساینا جی ایکس، ساینا جی ایکس اتوماتیک، ساینا جی ایکس دوگانه سوز، شاهین اتوماتیک و اطلس است که همگی تاریخ تحویل از شهریور 1402 به بعد و همچنین کوییک اتوماتیک، ساینا اس. ، ساینا اس اتوماتیک و شاهین) در این مرحله ارائه می دهد.

گروه صنعتی مدیران خودرو دارای شش محصول (آریزو 6 پرو، آریزو 5 توربو، تیگو 8 پرو، ایکس 55 پرو، ایکس 22 پرو و ​​ایکس 22 پرو توربو)، کرمان موتور دارای سه محصول (جک اس 3، جک جی 4 و کی ام سی جی 7) و فردا موتورز است. گروه همچنین دارای سه محصول (FMC SX5، FMC R5 و SUBA M4) است.

لازم به ذکر است برای متقاضیان عادی کلیه شرایط عمومی مانند نداشتن پلاک فعال، گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو از نمایندگی در 48 ماه گذشته و … در نظر گرفته می شود، اما برای مادران متقاضی تنها شرط است. داشتن حداقل دو فرزند و داشتن 100 میلیون پول نقد تومانی در حساب نیابتی آنهاست.

در طرح ویژه تعویض خودروی فرسوده، متقاضی طرح تعویض خودروی فرسوده باید دارای خودروی فرسوده و البته پلاک معتبر باشد. بنابراین نداشتن پلاک پلیسی فعال در این طرح محدودیتی محسوب نمی شود، بلکه متقاضی می بایست با رعایت اولویت، مدت زمان دو ماهه را به عنوان حداقل زمان ابطال در نظر بگیرد. البته این متقاضیان برای خودروهای انتظار با طرح های معمولی صف نمی کشند و با متقاضیان عادی قرعه کشی صف نمی کشند تا در زمان کوتاه تری محصول خود را دریافت کنند.

همانطور که گفته شد، متقاضیان از امروز (چهارشنبه) به مدت هشت روز (تا چهارشنبه آینده، هفته سوم خرداد) باید با مراجعه به سایت سامانه تخصیص یکپارچه خودرو esalecar، پنج اولویت خودروی خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید