تا اواخر بهار آخرین ثبت نام واجد شرایط/بعدی خودرو ثبت نام می کنیم

تا اواخر بهار آخرین ثبت نام واجد شرایط/بعدی خودرو ثبت نام می کنیم

سخنگوی وزارت امنیت ضمن اطمینان از اینکه تا آخرین فرد دارای حساب نیابتی و واجد شرایط در طرح یکپارچه خودرویی فرصت ثبت نام خواهد داشت، در حال حاضر یک روز دیگر (تا 8 اسفند) تمدید شده است. که حتی برخی از متقاضیان در پایان خرداد 1402 می توانند مجددا شانس خود را برای ثبت نام خودروهای با تقاضای کمتر امتحان کنند.

تاریخچه ثبت نام خودروهای محلی در قالب یک سیستم تحویل خودروی محلی یکپارچه ‘غیر قرعه کشی’ که فقط برای انتخاب مشتریان و حذف تعدادی دیگر و تبدیل آن به قرعه کشی برای تعیین ترتیب توزیع از ابتدای سال 2018 بود. اسفندماه با اظهارات مدیرکل دفتر صنعت خودرو و سپس توضیحات بیشتر سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

اعلام شد دو خودروساز بزرگ به همراه خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را در طرح فروش که بزرگترین طرح فروش خودروهای داخلی بدون قرعه کشی است عرضه خواهند کرد. در این طرح قرعه کشی برای تعیین مشتری نهایی انجام نمی شود و در صورتی که تقاضای خودرو بیشتر از عرضه آن خودرو باشد، لیست انتظار برای تعیین زمان تحویل خودرو تعیین می شود؛ تمام ثبت نام کنندگان واجد شرایط یک وسیله نقلیه دریافت می کنند، اما زمان تحویل بین سه ماه تا یک سال متغیر است.

پس از اعلام جزئیات این طرح، اولین مرحله ثبت نام این طرح برای متقاضیان تعریف حساب نیابتی به نفع سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در بانک های عامل و بلوکه شدن مبلغ 100 میلیون تومان در این حساب از 30 اسفند است. تا 23 مارس ماه شروع شده است.

لازم به ذکر است با توجه به نزدیک بودن زمان ثبت نام اولیه (تعریف حساب پروکسی و واریز وجه) با طرح فروش فوق العاده ایران خودرو مناسب نیمه شعبان و البته اعلام شد که متقاضیان می توانند از یک حساب پروکسی تا زمانی که موجودی کافی برای دو طرح (230 میلیون تومان) وجود دارد و شرکت در این طرح به نفع سازمان برای حمایت از حساب نیابتی خود، باز هم برخی از کاندیداها با وجود تمام تذکرات اشتباه کردند و از حساب خود به نفع سازمان حمایت نکردند. و همین حساب نیابتی را به نفع ایران خودرو کافی دانستند اما این افراد از لیست واجدین شرایط حذف شدند و نتوانستند به مرحله دوم راه یابند.

لازم به ذکر است مرحله دوم در بین متقاضیان دارای شرایط عمومی و تایید بانک مرکزی برای تعیین حساب نیابتی سازمان برای حمایت و بلوک ۱۰۰ میلیون تومانی از روز جمعه ۵ اسفند ماه آغاز شد.

سخنگوی وزارت حراست در پاسخ به سوالی درباره وضعیت افرادی که حساب های نیابتی خود را به نفع سازمان حفظ نکردند، گفت: با توجه به اینکه زمان فروش ایران خودرو نزدیک به طرح تخصیص یکپارچه بود، برخی افرادی که فکر می کردند می توانند با همان نام حساب پراکسی ثبت نام کنند و آن را به سازمان پشتیبانی تغییر ندادند. این مشکل ایجاد کرد و آن افراد حذف شدند.

لازم به ذکر است که علاوه بر اینکه تعدادی از داوطلبان با مشکلی در حساب نیابتی خود مواجه شده و موفق به ثبت نام نشدند، تعدادی دیگر نیز به دلیل بار ترافیکی در سایت سامانه با پیام ها و خطاهای مختلف از جمله عدم تطابق کد ملی و … شماره تلفن نتوانستند یک حساب پروکسی و غیره پیدا کنند، آنها تا صبح شنبه نتوانستند ثبت نام کنند.

امکان ثبت نام برخی از متقاضیان خودروهای کم تقاضا در پایان خرداد 1402

در مورد چنین افرادی؛ امید کلیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – اعلام کرد: افرادی که موفق به ثبت نام در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه نشدند، در پایان خرداد ماه سال آینده می توانند مجدداً شانس خود را برای خودروهایی دریافت کنند که در همین دوره اول فروخته شد، تقاضای زیادی نداشتند، امتحان کنید.

به گفته وی، در حال حاضر 900 هزار نفر در لیست 51 مدل خودرو حضور دارند و تقاضا برای برخی خودروها بیشتر است. بنابراین در پایان بهار سال آینده خودروهای با تقاضای کمتر در سامانه یکپارچه ثبت نام مجدد خواهند شد. را

وی همچنین در تشریح دلایل اختلال در سامانه یکپارچه تحویل خودرو داخلی ضمن عذرخواهی از افرادی که اقدام به ثبت نام کرده اند، عذرخواهی کرد و تاکید کرد: به آخرین نفری که دارای حساب پروکسی و 100 میلیون است قول می دهیم. تومن بلاک شد ثبت نامم انجام میشه; بنابراین مهلت ثبت نام در سامانه خرید خودروهای بومی حداقل یک روز یعنی تا 8 اسفند تمدید شده است.

گفتید که به محض تکمیل ثبت نام، علاوه بر اولویت بندی متقاضیان، طبق برنامه زمان بندی تولید، خودروی درخواستی برای متقاضی تعیین می شود. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت که فهرست اسامی تایید صلاحیت شده در مرحله اول در فروردین ماه 1402 اعلام و مشخص خواهد شد. در این مدت مبلغ بلوکه شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید