ثبت نام در طرح ملی مسکن به 580 هزار نفر رسید/ برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می شود.

ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780162

یک مقام مسئول گفت: تاکنون 580 هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند و بهسازی همزمان صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با بیان اینکه تاکنون 580 هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از 28 مهرماه که ثبت نام متقاضیان این طرح آغاز شد، 580 هزار نفر ثبت نام کرده اند. ثبت نام کرده اند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همزمان با ثبت نام داوطلبان، اصلاحات و آزمون ها انجام می شود و در صورت داشتن شرایط، از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود.

محمودزاده با بیان اینکه فرم ج متقاضیان باید سبز باشد، گفت: عدم استفاده از یارانه دولتی در حوزه مسکن و سبز فرم «ج»، نداشتن ملک شخصی، متاهل یا سرپرست خانوار و سابقه حداقل پنج سال سکونت. در شهرستان چهار شرط اساسی خواهد بود.

معاون مسکن وزیر مسکن تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن و همچنین سایر طرح ها وام دهی و تامین مالی به دو صورت انجام می شود، بنابراین بخشی از وام ها و منابع مالی از طریق متقاضیان و بخشی از طریق تسهیلات است. که ارائه شده است.

محمودزاده با بیان اینکه سهمیه های متقاضیان با توجه به دهک های مختلف جامعه متفاوت است، افزود: بسته به شهری که واحد خود را در آن انتخاب کرده اند، سهم آنها با توجه به زمین ها یا طبقاتی که در آن زندگی می کنند تعیین می شود. کمتر یا افزایش می یابد.

وی یادآور شد: اعتبارات پیش بینی شده برای متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن از 200 تا 450 میلیون تن متغیر است که در شورای عالی مسکن و شورای پول بررسی می شود.

83 هزار نفر موفق به دریافت ودیعه مسکن شدند

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت وام سپرده مسکن گفت: تاکنون یک میلیون و 510 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 550 هزار نفر اطلاعات خود و وزارت راه و شهرسازی را تکمیل کرده اند. برنامه ریزی آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک ها فرستاد که از این تعداد 83 هزار نفر توانستند تسهیلات دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت، متقاضیان تا پایان آذرماه فرصت دارند برای دریافت وام مسکن مهر ثبت نام کنند، افزود: بر اساس مصوبه ستاد، بانک ها نیز فرصت دارند به متقاضیان تسهیلات ارائه کنند. تا پایان فوریه. “و واجد شرایط پرداخت شوید.

وی در پایان گفت: تاکنون مذاکرات و مکاتبات زیادی با بانک ها برای پرداخت هر چه سریعتر وجوه و همچنین همکاری لازم با متقاضیان انجام شده است و امیدواریم اقدامات لازم انجام شود. در این زمینه اتخاذ خواهد شد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید