آقای الیف با این قمار منتظر روزهای تاریک باشید

آقای الیف با این قمار منتظر روزهای تاریک باشید

روز جدید احسان محدیان در یادداشتی درباره دیپلماسی ایرانی می نویسد: خانواده الیف که قدردان مهربانی و بزرگواری جمهوری اسلامی ایران نیستند، فراموش کرده اند که اگر کمک های ایران در جنگ اول قره باغ نبود، ارمنستان می داشت. به باکو پیشروی کردند و اکنون همگی به عنوان پناهنده به تبریز بازگشتند و دوباره باید هزینه خرید لباس خود را از دولت ایران متقبل شوند. صبر و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران که معمولاً جز در مواقع ضروری جوابگوی کوتوله های سیاسی نیست، باعث شد الیف حد خود را نشناسد و بخواهد برای 85 میلیونی ایران دعا کند.

الهام الیف دیکتاتور باکو روز گذشته در دور جدید توهین ها به جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان از حرفه ای بودن ارتش آذربایجان که در یک رزمایش نظامی یک کشته و شش زخمی بر جای گذاشت صحبت کرد. وی افزود: ما به آنچه می خواهیم می رسیم. این را همه می دانند و کسانی که در مرزهای ما برای حمایت از ارمنستان تمرینات نظامی انجام می دهند باید این را بدانند.

الیف این بار دست به قمار خطرناکی زده و به طور غیرمستقیم ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. او که قماربازی است که همیشه می‌بازد، فراموش کرده که در جوانی که پول نداشت، دو میلیون دلار در یک قمارخانه در استانبول باخت و حتی نجم‌الدین اربکان هم حاضر نشد به او کمک کند، ایران بود که آمد. به کمک او او در قبرس به دلیل اعتیاد به قمار مشکل حادتری داشت و این بار ایران به دلیل باختش در قمار به گرجستان گروگان را گرفت و به الیف بازگرداند.

خانواده الیف که قدردان محبت و سخاوت جمهوری اسلامی ایران نیستند، فراموش کرده اند که اگر کمک های ایران در جنگ اول قره باغ نبود، ارمنستان تا باکو پیش می رفت و اکنون همگی به تبریز بازگشته اند. به عنوان پناهنده و باید دوباره به تبریز برگردند. آنها حتی هزینه خرید لباس های خود را از دولت ایران داشتند. صبر و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران که معمولاً جز در مواقع ضروری جوابگوی کوتوله های سیاسی نیست، باعث شد الیف از حدود خود غافل شود و بخواهد ایران 85 میلیونی را مدیحه سرایی کند.

اگر دیکتاتور باکو قدرت نظامی ایران را با باکو در شرایط عادی و قبل از مصرف بی رویه مشروبات الکلی مقایسه کند، به سرعت متوجه می شود که ارتشش حتی چند ساعت در برابر هجوم نیروهای مسلح ایران ناتوان است. تهران حتی برای سرنگونی الیف صد هزار دلار هزینه ندارد و تعدادی پهپاد در کنار خشم مردم مستضعف و مستضعف آذربایجان کافی است تا او را به زباله دان تاریخ بفرستد. الیف که مخالفت او با خاندان برائت و طهارت و عقاید شیعه برای مردم آذربایجان کاملاً شناخته شده است و در شکنجه و کشتن مخالفان سیاسی خود با فجیع ترین روش ها رقابت تنگاتنگی با بن سلمان دارد، حتی آمادگی حمایت از این قانون را ندارد. اخلاق نیروهای نظامی از سربازان مجروح در جنگ دو سال پیش، قره باغ و خانواده های کشته شدگان در جنگ باید از حمایت مادی و معنوی برخوردار شوند. این مشکل باعث شده بیش از 60 سرباز مجروح دست به خودکشی بزنند و بسیاری از آنها روحیه ضعیفی دارند.

الیف دست نشانده ترکیه، رژیم صهیونیستی و انگلیس شده و دستورات آنها مبنی بر دشمنی با ایران و ارمنستان را بی چون و چرا تکرار می کند. وی با این اقدامات حیثیت و شرف مردم آذربایجان را زیر سوال برد و شهروندانی را که از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و میلیون ها نفر در جستجوی کار به کشورهای همسایه مهاجرت می کنند را به بحرانی غیرضروری دیگر کشاند. او عملاً این کشور را به مستعمره اردوغان و صهیونیست ها تبدیل کرد تا نفت و گاز باکو را غارت کنند، یک مسیر ترانزیتی غیرضروری ایجاد کنند که سی سال است بدون هیچ مشکلی از طریق ایران قابل دسترسی است، با دو همسایه خود درگیر شوند و تلاش می کنند. تزریق تنش قومی به کشور بزرگ همسایه برای بیدار کردن حس حق طلبی و مبارزه در تالشی ها، لزگی ها و همه شیعیان که نگران حرکت تکفیری ها و وهابی ها به جمهوری آذربایجان هستند.

بدون شک ایران تحرکات ویژه رژیم صهیونیستی در مرزهای باکو با ایران و همچنین برنامه های این رژیم برای اسکان عده ای خاص در مناطق تازه فتح شده از ارمنستان در نزدیکی مرز ایران و همچنین در خصوص سه کشور را زیر نظر دارد. فرودگاه‌های نظامی که با ترکیه و اسرائیل و انگلیس همکاری می‌کنند برنامه‌های ویژه‌ای را در نزدیکی مرز ایران اجرا خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران با انجام مانورهای نظامی در حاشیه رود ارس، طرح کریدور تورانی ناتو را با موفقیت خنثی کرد و از جزئیات برنامه های این اتحاد شوم برای ایجاد هرج و مرج در ایران و حملات تروریستی شاهچراغ مانند مطلع شد. نگرانی الیف از انتقام شدید ایران، او و رسانه های صهیونیستی فعال در باکو را بر آن داشت تا ابتکار عمل را به دست گیرند و با تبلیغات شدید علیه ایران و دستگیری تعدادی از مومنین و نسبت دادن آنها به حسینیه فرهنگی، جمهوری اسلامی را از انتقام جویی منصرف کنند. جنبش و سرپوش گذاشتن بر نقش خود در جنایت تروریستی شاهچراغ. اما این بار باکو و حامیان تروریستش مسدود شد و ذکر صریح دولت باکو در پیام وزارت اطلاعات و تشریح دقیق اقدامات عوامل تروریستی تکفیری وهابی مرتبط با الیف در آن پیام حاکی از اتخاذ تصمیمات است. در تهران و لابی اقتصادی فاسد و حزب سیاسی او در ایران کاملا خلع سلاح و به حاشیه رانده شده اند.

الیف با اعمال کودکانه و گستاخانه درهای جهنم را گشود و روزهای سیاهی در انتظار اوست. او به زودی متوجه می شود که ترکیه و رژیم صهیونیستی روی او شرط بندی کرده اند و در عمل هرگز برای حفظ او در قدرت پولی نمی دهند و اگر خشم جمهوری اسلامی بر سر الیف بیفتد برای در امان ماندن از شعله های آتش عقب نشینی می کنند. امان از این خشم الیف به سرعت آخرین فرصت های خود را برای به هوش آمدن از دست می دهد و اگر رویه فعلی ادامه یابد، واکنش نظامی ایران در سال 2001 برای حفاظت از منافع خود در میادین نفتی مورد مناقشه با باکو در مقیاس بسیار گسترده تری تکرار خواهد شد. دیکتاتور باکو برای ادامه حکومت خود مجبور نیست پاهایش را فراتر از فرش خود دراز کند. در غیر این صورت ایران ثابت کرده است که در دفع تجاوز و قطع دست و پای متجاوزان تردید نخواهد کرد. صدام بعث نمونه عینی وطن پرستی و شجاعت ایرانی است که سرنوشتش می تواند درس عبرتی برای الیف و راهزنان همراهش در باکو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید