آمار جان باختگان کرونا در استان قزوین در مردادماه نگران کننده است

وی با اشاره به بستری شدن 28 بیمار در 24 ساعت گذشته افزود: اکنون از 175 بیمار بستری در بیمارستان های استان، 63 نفر مثبت، 53 نفر مشکوک به کرونا و 59 نفر تحت بررسی هستند.

رئیس اورژانس قزوین گفت: در حال حاضر 34 بیمار در بخش ویژه بستری هستند و 16 بیمار بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

در 48 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند

این مسئول با بیان اینکه 5 بیمار در بخش مراقبت های ویژه منتظر هستند، ادامه داد: متاسفانه در 48 ساعت گذشته 2 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند اما روز شنبه هیچ مورد فوتی ثبت نشد.

وی گفت: از ابتدای پیک کرونا تا امروز 2 هزار و 919 مورد مثبت در استان به ثبت رسیده است.

سلطانی افزود: 144 هزار و 993 آزمایش مثبت و 370 هزار و 246 آزمایش منفی در استان انجام شده است.

رئیس اورژانس قزوین از ثبت 30 مورد فوتی مثبت در مرداد ماه خبر داد و تاکید کرد: این آمار نسبت به فوتی های تیرماه که یک نفر بوده و همچنین تعداد فوتی ها از اول فروردین ماه بسیار بالا و نگران کننده است. تا اوایل آگوست، که 31 مورد مرگ است.

قزوین رتبه اول عدم استفاده از ماسک را در کشور دارد

وی تصریح کرد: قزوین رتبه اول استفاده نکردن از ماسک را در کشور دارد به طوری که تنها حدود 9 درصد از ماسک ها استفاده می شود و طبق پروتکل های دیگر کمتر از میانگین کشوری هستیم.

سلطانی گفت: هلال احمر، ولیاسر و عارف از جمله مناطق پرجمعیت با موارد مثبت کرونا نسبت به سایر مناطق قزوین هستند.

این مسئول افزود: بر اساس جمعیت بشارایات، بوئین زهرا و اوج از آلوده ترین مناطق استان از نظر کرونا هستند.

وی در پایان با اشاره به واکسیناسیون 476 هزار و 200 نفر در نوبت اول و 946 هزار نفر در نوبت دوم، گفت: 37 درصد از جمعیت 5 تا 18 ساله استان دوز اول و 29 درصد نوبت اول و دوم واکسیناسیون شدند. و 90 درصد از جمعیت بالای 18 سال اولین دوز و 47 درصد از دوز تقویت کننده را تزریق کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید