آمریکا 32 شخص حقیقی و حقوقی بلاروسی را تحریم کرده است

ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789137

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه 20 فرد و 12 موسسه در بلاروس اعلام کرده و سه هواپیما را مسدود کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای از اعمال تحریم های جدید علیه 32 فرد و موسسه در بلاروس خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که 20 فرد و 12 موسسه در بلاروس را تحریم کرده است.

پسر رئیس جمهور بلاروس در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل بحران مهاجرت قرار دارد.

ایالات متحده همچنین از سه هواپیما به عنوان دارایی های مسدود شده نام برد.

یک منبع دیپلماتیک آگاه روز چهارشنبه گفت که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال بسته پنجم تحریم ها علیه مقامات بلاروس موافقت کرده اند.

به گفته این منبع آگاه، سفرای اتحادیه اروپا در نشست خود با بسته پنجم تحریم ها که شامل حدود 25 نفر و نهاد در بلاروس است، موافقت کردند.

در همین حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پیشتر به اتحادیه اروپا هشدار داده بود که تحریم های جدیدی علیه کشورش اعمال نکند.

رئیس جمهور بلاروس همچنین در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که معتقد است غرب از موضوع پناهجویان در مرز بلاروس به عنوان وسیله ای برای منحرف کردن توجه ارتش بلاروس در صورت درگیری اوکراین با روسیه استفاده می کند.

او در یک کنفرانس امنیتی در وزارت دفاع گفت: «آنها به خوبی می‌دانند که بلاروس به عنوان یک تماشاگر بیکار نخواهد ماند اگر اوکراین تلاش کند درگیری با روسیه را آغاز کند». به همین دلیل باید توجه ارتش بلاروس منحرف شود و به مرزهای غربی فشار وارد شود. ظاهرا غرب عصبی است که جریان مهاجران ما کم شده است. آنها از این افراد (همانطور که قبلاً دیدیم) برای رسیدگی به مشکلات درونی خود استفاده کردند و ما را هوشیار نگه داشتند.

اظهارات وی زمانی بیان شد که اتحادیه اروپا و لهستان دولت مینسک را متهم کردند که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزاری برای جنگ ترکیبی استفاده می کند و آنها را از طریق هوایی به بلاروس و سپس از مرز لهستان-لیتوانی-لیتوانی منتقل می کند. لتونی از آنجا به اروپای غربی سفر می کند.

مینسک قاطعانه این اتهامات را رد می کند و می گوید به دلیل تحریم ها علیه بلاروس قادر به مدیریت پناهجویان نیست.

انتخاب پیام /

دیدگاهتان را بنویسید