آیا خواننده قدیمی لس آنجلسی درگذشت؟

چندی پیش خبر درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی ایرانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد. حتی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و ابی خواننده مشهور لس آنجلسی نیز در اینستاگرام خود خبر درگذشت این خواننده را بر اثر ایست قلبی اعلام کردند.

هوشمند آگیلی در سال 1977 به آمریکا مهاجرت کرد و تا اواسط دهه 1980 به خوانندگی ادامه داد. اما آیا او هنوز زنده است؟

چه کسی باهوش است؟
هوشماندا آگیلی با نام کامل هوشماندا آگیلی مهران در سال 1316 در آباد استان فارس به دنیا آمد.

از کودکی به همراه خانواده از آباده به اصفهان نقل مکان کرد و از حدود 13 سالگی با حمایت و تشویق پدرش زیر نظر تاج اصفهان به فراگیری موسیقی پرداخت. دوران اوج موسیقی هوشمند با فراگیری موسیقی نزد اسماعیل مرتاش زنده شد.

هوشمند عقیلی فارغ التحصیل رشته ادبیات انگلیسی بود و قبل از انقلاب اسلامی به عنوان کارشناس در وزارت تعاون مشغول به کار بود.

همانطور که اشاره کردیم یک سال قبل از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا شغل «ساخت و فروش» پیدا کرد. چون او و دوستانش برای گرفتن گرین کارت باید حداقل دو آمریکایی را برای گرین کارت استخدام می کردند.

بعد از انقلاب و هجرت ازدواج کرد و یک پسر و یک دختر دارد. وقتی همسر باهوشش فوت کرد، مدتی آواز خواندن را متوقف کرد. اما به درخواست و اصرار فرزندان و آشنایان و دوستدارانش پس از چند ماه موسیقی را از سر گرفت و کنسرت داد و تا اواسط دهه هشتاد به فعالیت در عرصه خوانندگی ادامه داد.

هوشمند عقیلی در دو سبک پاپ و سنتی اجرا داشته است. نمایش هایی چون «فردا تو بیا و دریا» به آهنگسازی جهانبخش پازوکی و تنظیم ناصر چشم آذر در قلب و ذهن مردم ایران جاودانه شده است.

هوشمند آگیلی در مدت اقامت خود در آمریکا آلبوم های معروفی را منتشر کرد که در لیست زیر می توان به آنها اشاره کرد.

اگر…

دارم میام

عشق شرقی

متاسفم

کجایی پری

بهترین های عاقل 1، 2، 3، 4، 5، 6

چه خبر از ایران

دختر فالگیر

ستایش

فال

بلع مسافران

دوستت دارم

فردا می آیی

مرغ از سحر

دیدگاهتان را بنویسید