ائتلاف سعودی 103 بار آتش بس یمن را نقض کرده است


ساعت: 07:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876649

منابع خبری صبح شنبه اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 103 بار آتش بس یمن را نقض کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروهای سعودی با انجام پروازهای شناسایی و شناسایی بر فراز استان های مأرب، حجه، الجوف، تعز، صعده، دالا و بیضاء و محورهای مرزی، آتش بس سازمان ملل را نقض کردند.


بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن را در استان های مأرب، تعز، جیزان، حجه، صعده و دله با توپخانه سنگین، موشک و خمپاره مورد حمله قرار دادند.

نیروهای ائتلاف سعودی همچنین در حمله توپخانه ای به منطقه الراکو در شمال استان صعده یک نوزاد را کشتند و دو زن را زخمی کردند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف سعودی برای تجاوز نقض شده بود، سرانجام پنجشنبه گذشته و در پی رایزنی های سازمان ملل برای ازسرگیری آن برای دو ماه دیگر تمدید شد.

پیشتر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش بس یمن با نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً لغو شده است.

عربستان در 26 آوریل 1994 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت از یمن، فقیرترین کشور عربی، تهاجم گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد. رژیم صهیونیستی

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سنگر مردم یمن برخورد کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به امید خروج از یمن مجبور به پذیرش آتش بس شد. نظامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید