ائتلاف متجاوز سعودی به صنا و الحدیده حمله کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عربی بامداد چهارشنبه از حمله هوایی ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت یمن و همچنین بندر مهم الحدیده خبر دادند.

پایگاه خبری انصارالله منطقه گزارش داد: متجاوزان آمریکا و امارات دو حمله را در نزدیکی فرودگاه بین المللی صنعا انجام دادند.

این پایگاه خبری اعلام کرد: حملات آمریکا و امارات مناطق استراتژیک در منطقه تحریر پایتخت یمن را نیز هدف قرار داده است.

رسانه های یمنی نیز از الحدیده گزارش داده اند که جنگنده های ائتلاف جنایتکار سعودی-امیر تاکنون چهار بار به بندر الحدیده حمله کرده اند.

وب سایت خبری انصارالله دقایقی بعد نوشت که خواربارفروشی ها در منطقه صنعا التعاره نیز هدف حملات وحشیانه سعودی ها و مردم امارات بوده است.

سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تلاش های دشمن برای هدف قرار دادن ما مستلزم روندی مستمر برای خنثی سازی تهدید است. این عملیات در راستای حقوق بشردوستانه بین المللی و قوانین عرفی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العربیه، در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی آمده است: ما در یک اردوگاه دریایی سلاح ذخیره می کنیم. [یمن] به الحدیده روی آوردیم. این سلاح ها تحت پوشش تجاری به بندر الحدیده منتقل شدند. بندر الحدیده یک پادگان نظامی است که امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید می کند.

این بمباران ها که از دوشنبه شب پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین در ابوظبی و کشته و زخمی شدن ده ها تن به شدت افزایش یافته است، تلفات جانی نداشته است. اواخر شب گذشته تا صبح امروز، جنگنده های اماراتی 15 بار صنعا و اطراف آن را بمباران کردند. بمباران دوشنبه شب منطقه اللیبیه در منطقه المعین صنعا 12 شهید و 11 زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب گفت: عملیات نظامی “طوفان” یمن از روز دوشنبه در پاسخ به تجاوزات ائتلاف آغاز شد که طی آن نیروهای یمنی فرودگاه های دبی و ابوظبی را با موشک و حملات پهپادی هدف قرار دادند.

یحیی به سرعت خاطرنشان کرد که این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز که برخی مواضع مهم و حساس در امارات را هدف قرار می دهد، انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید