جنگنده های ائتلاف سعودی در حال بمباران ورزشگاه صنا هستند

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794503

منابع خبری اعلام کردند جنگنده های ائتلاف سعودی صبح جمعه ورزشگاه صنعا را بمباران کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد جمعه مناطق مختلف صنعا پایتخت یمن از جمله ورزشگاه الطرائه در شمال این شهر را بمباران کردند.

خبرگزاری المیادین به نقل از یک خبرنگار در پایتخت یمن از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال صنعا خبر داد. گزارش ها حاکی از آن است که جنگنده های ائتلاف سه بار ورزشگاه التعاره را بمباران کرده اند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین خیابان الزبیری در جنوب پایتخت یمن را بمباران کرده و به آن آسیب رساندند. منابع یمنی تایید کرده اند که در این حمله غیرنظامیان زخمی شده اند.

انصارالله یمن پیش از حمله به ورزشگاه التعاره ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر وجود سلاح در ورزشگاه التعاره را رد کرد و از رسانه ها خواست به ورزشگاه رفته و متجاوزان را برای افشای دروغ های خود افشا کنند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از آوریل 2015 این کشور فقیر یمن را در حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی هدف قرار داده است تا قدرت را به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مخلوع یمن بازگرداند.

این حملات منجر به تخریب زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و شیوع بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی شده است. ده ها هزار غیرنظامی یمنی از زمان آغاز این حملات کشته و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل یمن را صحنه بزرگترین بحران انسانی جهان توصیف می کنند. بیش از 75 درصد از جمعیت یمن در حال حاضر به نوعی کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند. میلیون ها نفر از آنها نمی دانند وعده غذایی بعدی آنها از کجا خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید