جنگنده های ائتلاف سعودی 34 بار یمن را بمباران کردند

ساعت: 07:59
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784639

منابع خبری صبح سه شنبه اعلام کردند جنگنده های ائتلاف سعودی به بمباران استان مارب 34 بار و در ادامه بمباران مناطق مختلف یمن ادامه دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المسیره، بمب افکن های ائتلاف سعودی 20 بار شهر ساروه، 7 بار شهر الجبه و 7 بار شهر ماداگل در استان مارب را بمباران کرده اند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین چهار بار به شهر حرز در استان حجه و چهار بار به شهر مک بین در استان تعز حمله کرده اند.

همچنین روز دوشنبه شبه نظامیان سعودی در بمباران شهر حیص در استان الحدیده سه غیرنظامی یمنی را کشتند و هفت تن دیگر را زخمی کردند.

نیروهای همپیمان ائتلاف سعودی نیز با حملات موشکی و توپخانه ای به مناطق مسکونی در استان بیضاء حمله کردند.

عربستان سعودی در 6 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را به یمن، فقیرترین کشور عربی، به بهانه بازگشت سرنگون شده آغاز کرد. . و رئیس جمهور فراری عبدالمنصور هادی در قدرت برای رسیدن به اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود.

آژانس های سازمان ملل از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید