اتفاق عجیب برای بازیگر مطرح سریال نیسان آبی

به سراغ رضا بنفشه خواه رفتیم تا درباره ظاهر در این سریال و مدت ها کم کاری صحبت کنیم. این نام آشنا شبیه نقش هایش سریع و مختصر صحبت می کرد و به تک تک سوالات ما پاسخ های دقیق اما مختصر می داد.

پشیمانی بازیگر پیشکسوت از بازی در نیسان آبی!

این روزها کجایی

خبری نیست من الان سر کار نیستم من یک فیلمنامه دارم که در حال بررسی هستم. من بیشتر در خانه استراحت می کنم، کتاب می خوانم، فیلم می بینم و موسیقی گوش می دهم.

نام شما در عنوان نیسان آبی نیز آمده است.

بله بدبختانه!

چرا متاسفانه؟

در قراردادی که با من بستند گفتند 8 تا 10 روز عکس داریم، یعنی نقشی هرچند کوتاه اما نه آنقدر کوتاه که چند دقیقه دیگر مرا بکشند و ببرند، بازی می کنم. خارج از سریال! حاضر شدم در سریال شرکت کنم اما بعد دیدم در قسمت اول مردم و تمام کردم.

اتفاقاً تعجب کردیم که چطور این بازیگر پیشکسوت چند لحظه در سریال بازی کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

همکاران و سازندگان نیسان آبی هم گفتند که این سریال فلش بک دارد و بعد از اینکه در سریال مردید دوباره به سریال باز می گردید و ما به بازی شما نیاز داریم. اما در ابتدای سریال صحنه های زیادی را حذف کردند و نوشتند که این بازیگر حضور افتخاری دارد. البته این مشکل خیلی جدی برای من نبود و ناراحت نیستم اما متاسفم که در آن بازی کردم.

گفتی الان کاری نداری. یعنی در روزها و ماه های آینده شما را در تلویزیون، سینما یا خانه نخواهیم دید؟

در این مدت دو سریال کار کردم که قرار است یکی در نوروز و یکی در ماه رمضان پخش شود. یکی از سریال ها «از سرنوشت» است که تاکنون سه فصل از آن پخش شده و قرار است فصل چهارم آن پخش شود. سریال دیگر «عالیجناب» است که قرار است یکی در ماه رمضان و دیگری در نوروز پخش شود.

وقتی نام خود را در اینترنت جستجو می کنید، به نظر می رسد که چندین سال است که هیچ تاثیری ندارید. دلیل کم کاری چه بود؟

هم کرونا باعث شد که هیچ کار مفصلی را قبول نکنم و هم مشکل فیلمنامه ها این بود که نمی خواستم در سریال یا فیلم هایی با فیلمنامه ضعیف شرکت کنم. در برخی موارد میزان قراردادها را دوست نداشتم. ما اینجوری پیر شدیم ولی واقعا نمی تونیم با مبالغی که بعضی ها پیشنهاد می کنن کار کنیم. در کل از شرایط ناراضی بودم و این کار را نپذیرفتم. مدتی در خانه نشستم و لذت بردم. البته فکر نمی کردم از دستش بروم. در سال های اخیر در چندین فیلم تلویزیونی که در رسانه های تصویری اکران شده اند، شرکت کرده ام. در چند فیلم کوتاه هم بازی کردم که به جشنواره فیلم کوتاه سانفرانسیسکو و… فرستاده شد. شاید مردم کمتر من را دیده باشند، اما در عمل کمتر از من نبودم.

فرزند شما بیژن هم بازیگر است. چقدر با هم کار می کنید؟

وقتی روبروی هم هستیم اصلا در مورد مسائل کاری صحبت نمی کنیم. ملاقات ما هرگز دیدار دو بازیگر همکار نیست. دیدار ما دیدار پدر و پسر است. ما با کاری که الان انجام می دهیم کاری نداریم. قبلا در این مورد صحبت کرده بودیم و توافق کردیم که دیگر در جلسات و مهمانی ها در مورد مسائل کاری صحبت نکنیم.

با توجه به تجربیات شما، انتظار می رفت بیژن برای پذیرش پیشنهادهای هنری خود با شما مشورت کند.

یک بار به بیژن گفتم تو فکر می کنی مهران گفوریان یا جواد رضویان هستی و هیچکس از خانواده آنها بازیگر نیست. شما هم فکر می کنید که پدرتان بازیگر نیست. میخوام مستقل باشی من دوست ندارم هر جا که می روی، بعضی ها فکر می کنند به پیشنهاد شخص دیگری آنجا هستی.

آیا این بدان معناست که شما هرگز در مورد کاری که پسرتان انجام می دهد صحبت نمی کنید؟ آیا به دلیل اختلاف سلیقه است یا دلیل دیگری دارد؟

نه، ما هرگز در کارمان وجه اشتراکی نداریم. نمی دانم کی در کدام فیلم یا سریال بازی می کند. ما فقط در صورتی که از اخبار یا دیگران بشنویم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم و شرایط کاری یکدیگر را درک می کنیم. این به دلیل اختلاف سلیقه نیست. هیچ دلیلی برای انتقال کار ما به بازدیدهایمان وجود ندارد. اگر از هم نظر بخواهیم ممکن است عده ای بگویند که چون پدرت هنرپیشه و از دوستان هنرمند است به تو پیشنهاد کار می دهند.

وقتی از بازی در سریال سین ​​نیسان ناراحت می شوید، متوجه می شویم که تجربه خوبی در این فضا نداشته اید. آیا در پیشنهادهای کاری برای سینما، تلویزیون یا سینمای خانگی مهم است و با چه کسانی بازی می کنید؟

نه، همه تجربیات مثبت و منفی زیادی در زندگی دارند و این باعث می شود که یاد بگیریم همه چیز و هر پیشنهادی را قبول نکنیم. گفتم برای نیسان آبی متاسفم اما مدام می گفتم که از بازی در آن ناراحت نیستم. من بین بازی در سکو، تلویزیون، سینما و غیره تفاوتی قائل نیستم. و اتفاقاً می گویم که نباید این مسائل را با هم مقایسه کنید. چون چیز خوبی نیست. حتی برخی می پرسند نسل جوان و مدرن را چگونه می بینید؟ من فقط می گویم این مقایسه ها را انجام ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید