کنایه تند شیث به استقلالی ها با نیسان آبی

شیث رضایی معمولاً با صراحت صحبت می کند و از گفتن مطالبی که به ذهنش می رسد ابایی ندارد. شیث معتقد است پرسپولیس در بازی با آلومینیوم بد بود و باید می باخت اما می گوید این تیم خیلی زود برمی گردد و همچنان هوادارانش را خوشحال می کند. آخرین اظهارات شیث رضایی را با خبر ورزشی در ادامه می خوانید.

متخصص آسیایی هر سال از پلی آف شروع می کند!

بازی با آلومینیوم چطور بود؟

پرسپولیس در این دیدار اصلا خوب بازی نکرد و نمی توانیم عذرخواهی کنیم و باید قبول کنیم که واقعا بد بودیم. بد است بگوییم برای یک بازیکن و یک امتیاز زمین نیست و کل تیم بد بود. همانطور که یحیی گل محمدی گفت ما حتی مستحق یک امتیاز هم نبودیم. ما نه عذرخواهی می کنیم، نه شکایت می کنیم و نه زمین و زمان را مقصر از دست دادن خود می دانیم. باخت خود را می پذیریم و شروع به کار روی نقاط ضعف خود می کنیم و قوی تر برمی گردیم. این تازه شروع فصل است و شاید این باخت ضربه خوبی به تیم زد. فکر می کنم باخت در ابتدای فصل بهتر از باخت در پایان بازی است.

اما هواداران پرسپولیس به شدت نگران آینده تیمشان هستند

شک ندارم که هم کادرفنی و هم بازیکنان از این شکست بیشتر ناراحت هستند. آنها ناراحتی و اضطراب هواداران را درک می کنند و شک ندارم که تیم ما قوی تر از قبل خواهد شد. هوادار حق دارد ناراحت باشد چون تیم ما به باخت عادت ندارد و بنابراین این شکست ها برای ما قابل هضم نیست.

انتقادات از بازیکنان جدید نیز افزایش یافته است. منظورت چیه؟

بسیاری از این بازیکنان در فصل های اخیر حضور داشته اند و ما را خوشحال کرده اند. لازم نیست بازیکن را با یک باخت نابود کنید. همچنین اتفاق می افتد که در دنیا برخی از تیم های بزرگ یا بازیکنان گران قیمت نمی توانند در یک یا چند مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند. هواداران با حمایت آنها می توانند این تیم را دوباره بالا بیاورند و بهترین بازی ها را به نمایش بگذارند. همه بازیکنان جدید پرسپولیس خوب و با کیفیت هستند و قطعا در ادامه مسابقات بهترین عملکرد خود را نشان خواهند داد.

یکی از انتقادات یحیی گل محمدی به فدراسیون فوتبال این بود که به پرسپولیس اجازه خرید بازیکن خارجی نمی دهد. منظورت چیه؟

خب او حق اعتراض دارد. اگر قانون است باید برای همه اعمال شود نه اینکه هدفشان تضعیف پرسپولیس باشد. می گویند پرسپولیس بدهکار است; خوب آیا استقلال، سایر تیم ها و از همه مهمتر فدراسیون بدهکار نیستند؟ اینها خود فوق بدهکار هستند اما قانون فقط برای پرسپولیس است. فدراسیون فوتبال باید چند میلیون دلار به ویلموتس بپردازد اما او مربی خارجی دارد. استقلال به افرادی مثل میلیچ، دیاباته، استراماکونی و پادوانی بدهکار است اما فقط پرسپولیس اجازه این وسط را ندارد. این برای لاغری در پرسپولیس است و دلیل دیگری ندارد. اگه قانونه اول خودت انجامش بده بعد همه تیم ها باید رعایت کنن نه اینکه فقط پرسپولیس سرکوب بشه و هوادار بیچاره ما حرص بخوره. تیم ما نه مدیرعامل دارد و نه اسپانسر، اما تیم رقیبی که در سال های اخیر نه قهرمانی را کسب کرده باشد و نه به قله آسیا رسیده باشد، می تواند بازیکن و مربی خارجی بگیرد. او یک مدیرعامل و یک اسپانسر نیز دارد. اگر این عادلانه باشد، من دیگر چیزی برای گفتن ندارم. آقای وزیر اگر به استقلال فکر می کنید لطفا مدیرعامل پرسپولیس را هم انتخاب کنید.

صحبت از وزیر بود. برخی استقلالی ها بعد از باخت پرسپولیس گفتند که چون سلطانی فر دیگر وزیر نیست، پرسپولیس نمی تواند بازی هایش را برد.

این را قبلا گفته ام اما باز هم می گویم. استقلالی ها بگویند در آسیا دو بار به فینال آسیا رسیده ایم. سلطانی فر بود؟ وزیر پرسپولیس بود؟ خودشان نمی توانند قهرمان بیاورند، می گویند وزیر پرسپولیس بود. اگر این وزیر نبود استقلال از آسیا را لغو می کردند. هر سال گران ترین تیم تعطیل می شد و بیشتر تجهیزات از وزارت ورزش گرفته می شد اما چاره ای نبود. به الهلالی باختیم که قبل از پرسپولیس به این تیم باختیم. می گویند ما متخصص آسیا هستیم، اما هر سال با پلی آف شروع می کنند. با این حال می آیند و برای قهرمان 5 سال اخیر و فینالیست 2 دوره لیگ قهرمانان آسیا کری می خوانند. گفتم بزرگترین افتخارشان باخت پرسپولیس بود. یعنی منتظرند پرسپولیس ببازد یا اتفاقی بیفتد و خوشحال شوند. چون توانایی بردن جام را به تنهایی ندارند. فکر می کنم اگر استقلالی ها ببینند که یک نیسان آبی در اتوبان از ماشین سبقت می گیرد، خوشحال می شوند و برای ما کری می خوانند.

فکر می کنی پرسپولیس امسال هم می تواند قهرمان شود؟

از این به بعد نمی توان پیش بینی کرد چون در طول فصل اتفاقات زیادی می افتد. به نظر من هر تیمی که در جدال رودررو با تیم های رقیب برای قهرمانی بهتر کار کند و نتایج خوبی کسب کند، امسال می تواند قهرمان شود. هرچند شک ندارم که تیم ما همچنان یکی از شانس های اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و امیدوارم ششمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید