یک نیسان آبی دادیم و گوشت قرمز گرفتیم

یک نیسان آبی دادیم و گوشت قرمز گرفتیم

مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا پس از بررسی دقیق سازمان دامپزشکی و صدور گواهی سلامت صادر می شود.

گوشت قرمز از گذشته به عنوان یکی از اساسی ترین غذاهای سر سفره ایرانیان شناخته می شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد، اما به دلیل نیاز مصرف کنندگان، کشور همواره به سمت واردات گوشت قرمز پیش می رود و به طور متوسط ​​100 سالانه هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می شود که در 10 سال گذشته وارد کشور شده است.

اهمیت گوشت قرمز

جایگاه ویژه گوشت حیوانات در سبد غذایی انسان و مواد معدنی و مواد مغذی موجود در آن، اهمیت واردات گوشت را برای تامین نیازهای انسان تعیین می کند.

امروزه عوارض ناشی از کم خونی و فقر آهن در سراسر جهان به ویژه در بین زنان فراوان است. علاوه بر این، کودکان و مادران باردار بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به کم خونی هستند، اما با مصرف کافی گوشت قرمز می توان از کم خونی و کمبود مواد معدنی در بدن جلوگیری کرد.
مصرف مواد مغذی موجود در گوشت برای رشد بدن و تقویت عملکرد اعضای بدن ضروری است و کمبود هر یک از آنها می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.

افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در سال گذشته

در پایان سال گذشته اما فرآورده های غذایی کشورمان با افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز دست و پنجه نرم کرد، به طوری که وقتی قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز از مرز 500 هزار تومان گذشت، بسیاری از خانوارها فرصت خرید گوشت قرمز را از دست دادند. از سوی دیگر با نزدیک شدن به شب بیرم، بازار با کاهش عرضه گوشت قرمز مواجه شد که در کنار مشکلات متعدد دیگر، سید جواد ساداتی نژاد را بر آن داشت تا با رئیس وزارت جهاد کشاورزی خداحافظی کند.

اما در مواجهه با این مشکل برخی از مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که قیمت گوشت قرمز در آینده نزدیک بین 150 تا 180 هزار تومان کاهش می یابد، اما حتی با گذشت 5 ماه از این صحبت ها، گوشت قرمز کاهش پیدا نکرده است. به این درجه

یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت در بازار، روی آوردن به واردات گوشت قرمز بود، به طوری که در پایان سال سید محمد آقامیری، سرپرست فعلی وزارت جهاد کشاورزی از صدور حکم صادره خبر داد. مجوز واردات 250 هزار تنی گوشت قرمز را صادر کرد و گفت: میزان واردات می تواند نقش زیادی در کنترل قیمت گوشت قرمز و تنظیم بازار داشته باشد.

از سوی دیگر شاهپور علایی مقدم سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات روزانه گوشت گرم و روند توزیع و بازاریابی برای کاهش قیمت آن تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. اردیبهشت سال آینده». سال گذشته مقادیر زیادی گوشت گاو و گوسفند به کشور وارد شد.

رئیس جمهور از کنیا بازدید می کند و یک نیسان آبی را با گوشت قرمز معاوضه می کند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خود به قاره آفریقا و در اولین مقصد این سفر، در پاسخ به دعوت همتای کنیایی خود وارد نایروبی پایتخت کنیا شد و تفاهم نامه هایی را با مقامات آن کشور امضا کرد. برای تشویق همکاری

به این ترتیب در نشست تجار و بازرگانان کنیایی با رئیس جمهور دو قرارداد همکاری یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی در کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران امضا شد.

مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا که پس از بررسی دقیق سازمان دامپزشکی و صدور گواهی سلامت صادر شد، ممکن است به اصلاح قیمت گوشت در بازار ایران کمک کند، این کشور برای واردات گوشت قرمز بیرون نمی آید.

این قرارداد اهمیت پیدا می کند زیرا می دانیم برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی مانند برزیل، استرالیا و نیوزلند که به دلیل مسافت در دسترس نیست و کیفیت گوشت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، بررسی های اجرایی در کنیا نشان داد که جایگزینی این محصول در بازار پیامدهای اقتصادی مثبتی دارد.

لازم به ذکر است که بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات، بحرین و کویت نیز گوشت گوسفند، گوشت گاو و دام زنده را از کنیا با قیمت 1 تا 3 دلار وارد می کنند زیرا گواهی های بهداشتی این کشور بسیار سخت گیرانه و در سطح اروپایی است.

دیدگاهتان را بنویسید