ما به عنوان تیم دوم ادامه دادیم و نتیجه قابل قبولی گرفتیم/ این همان تیمی است که یک ماه پیش درخشید


ساعت: 18:41
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894431

این مربی پیشکسوت و بین المللی والیبال شکست تیم ملی از هلند را یکی از روزهای باخت ورزشی عنوان کرد و گفت: باید در این روزهای باخت صبور باشیم و به بازیکنان امیدوار باشیم. ملی پوشان در مرحله مقدماتی عملکرد قابل قبولی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مصطفی هارکان درباره دیدار ایران و هلند گفت: حریف تیم قدرتمندی بود که یکی از بهترین خط دفاعی بانوان جهان را بازی می کرد. ما دیشب مقابل هلند بازی بدی انجام دادیم و به آنها مسابقه ای دادیم که می توانستیم تا ست پنجم پیش ببریم و در ست چهارم هفت امتیاز پیش بودیم.

وی افزود: فراموش نکنیم کمتر از دو ماه پیش به هلند 3 بر صفر باختیم و حالا 3 بر یک به این تیم باختیم. این نشان می دهد که تیم فرم بهتری به دست آورده و مسابقات متعدد هماهنگی لازم را بین بازیکنان ایجاد کرده است. عطایی نیز با تیم بیشتر آشنا شد و حضور و پیشرفت بازیکنانی مانند علی اصغر مگدار، مرتضی شریفی، امیر اسفندیار و محمد طاهر وادی باعث شد تا ایران عملکرد بهتری داشته باشد.

کارخانه ای با تاکید بر اینکه تنها ضعف تیم ملی برتری هفت امتیازی در ست چهارم بود، تصریح کرد: در این ست بازیکنان عملکرد خوبی نداشتند و بازی از کنترل آنها خارج شد. در واقع هلند تیم ما را شکست نداد و این ایران بود که نتیجه را به هلند داد. این مسابقه به ما یاد داد که هوشیارتر باشیم و اگر می‌خواهیم موقعیت بهتری داشته باشیم، باید مدبرانه عمل کنیم تا بی پروا. زمانی که ما جلوتر هستیم، بازی را مدیریت کنیم. اینطور نیست که یک ست جلوتر برویم و مسابقه را ببریم، در بازی با هلند، ست چهارم بازی به طور ناگهانی متوقف شد، زمانی که بازیکنان قرار نبود ست را ببازند.

وی ادامه داد: این مسابقات باعث می شود بازیکنان ما باتجربه تر شوند. کادر فنی مطمئناً از این مسابقه درس بزرگی گرفت که باید برای پیروزی دست به هر کاری بزند. البته تیم ملی کشورمان تاکنون نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و کادر فنی و بازیکنان ارزیابی مثبتی دریافت می کنند. آنها قبلا تیم های قدرتمندی مانند آرژانتین، لهستان و آمریکا را شکست داده اند. درست است که دیشب خوب بازی نکردند و از کادر فنی گرفته تا بازیکنان باید مسئولیت این ناکامی را بپذیرند، اما در مجموع تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی داشت و به عنوان قهرمانی به مرحله بعد صعود کرد. تیم دوم گروه خود

کارخانه با اشاره به اینکه برزیل تیم خوب و حرفه ای است که در تمام مسابقات مقدماتی خود پیروز شده است، تصریح می کند: برزیل دو بازیکن کلیدی مانند لیال دارد اما تیم شکست ناپذیری نیست. ملی پوشان باید سعی کنند مانند حریف هوشیار باشند تا نتیجه بهتری بگیرند. آنها با اتحاد بین بازیکنان و آمادگی به بازی مقابل برزیل می آیند و می دانند که با هوشیاری بیشتر می توانند بهتر بازی کنند.

وی همچنین افزود: ورزش حرفه ای دو وجه دارد. اول اینکه لذت بردن از روزهای خوب مثل لذت بردن از برد مقابل آرژانتین است و طرف مقابل صبر در روزهای باخت. آمریکا و ژاپن تیم های قدرتمندی هستند اما شکست خوردند. برای باخت به هلند باید صبور باشیم و تیم را عصبی نکنیم. این تیم در حال رشد است و چون جوان است، بلاتکلیفی زیادی وجود دارد. بنابراین هنوز برای انتقاد زود است. زمانی که تیم به ایران برگردد می توانیم این انتقادات را مطرح کنیم. تیم ایراداتی دارد اما کادر فنی که تا اینجای کار تیم را ساخته است، توانایی اصلاح آن نقاط ضعف را دارد، پس بیایید برای بهبود شرایط والیبال خود در آینده زمان بگذاریم. باید تیم را آرام کنیم تا در دیدار مقابل برزیل عملکرد بهتری داشته باشند. اگر والیبال شهر خود را دوست دارید، اکنون زمان حمایت از تیم ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید