توافق به هر قیمتی اقدام منطقی و قابل قبولی نیست/ تیم مذاکره کننده ایرانی از قدرت و توان لازم برای ارائه اسناد برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب درباره دور اول مذاکرات رفع تحریم ها بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و به اصطلاح گفت و گو کرد. گروه 4+1 در دولت سید ابراهیم رئیسی گفت: حفظ مواضع قاطع، مقتدرانه، منطقی و مستند مذاکره کنندگان ایرانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حق مسلم ملت ایران است.

وی افزود: مذاکره فی نفسه بی فایده است و رسیدن به توافق به هر قیمتی کار منطقی و قابل قبولی نیست. بنابراین به نظر می رسد تیم مذاکره کننده از مهارت های دیپلماسی لازم برخوردار بوده و با ارائه اسناد از قدرت و توان لازم برخوردار باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید ویژه دیپلمات های کشورمان بر لزوم به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: رفع تمامی تحریم ها مورد تاکید نمایندگان ایران در مذاکرات وین بود. امیدواریم با این روند حقوق قانونی مردم ایران رعایت شود.»

مذاکرات لغو تحریم ها که از روز دوشنبه 17 آذر در وین پایتخت اتریش از سر گرفته شده بود، دیروز جمعه 13 آذر پس از 5 روز مذاکره پایان یافت. دور اول مذاکرات در دولت دکتر سید ابراهیم رئیسی.

علی باقری کنی، رئیس تیم مذاکره‌کننده کشورمان دیروز پس از نشست کمیسیون مشترک گفت: «سایر کشورها برای بررسی متون پیشنهادی ایران مجبور به بازگشت به پایتخت‌ها شدند تا متون پیشنهادی ایران را بررسی کنند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید