وقتی به آمار نگاه می کنیم، می توان ارزیابی قابل قبولی از استقلال داد

وقتی به آمار نگاه می کنیم، می توان ارزیابی قابل قبولی از استقلال داد

ستار همدانی پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی تیم ملی مقابل تیم ملی عراق و صعود شاگردان اسکوچیچ برای جام جهانی 2022 قطر گفت: از این افزایش استقبال می کنم. تیم ملی توانست عملکرد خوبی داشته باشد و همه را راضی کند و تیم ملی زودتر از حد انتظار به جام جهانی رسید. پس از ویلموتس، اسکوچیچ تلاش کرد تا اتحاد خوبی بین بازیکنان و تیم ملی ایجاد کند. او رفتار خوبی با طارمی داشت و سعی کرد با برتری این بازیکن مخالفت کند. در بزرگ بودن طارمی شکی نیست اما همه بازیکنان باید مطیع کادر فنی باشند. جمع آوری این حواشی کار هرکسی نیست و دیدید که در دیدار با سوریه و لبنان همه چیز انجام شد تا این مشکلات تکرار نشود.

وی ادامه داد: تجربه ما نباید بر اساس احساسات باشد. این تیم بدون باخت وارد جام جهانی شد و این زندگی نامه خوبی است که اسکوچیچ آن را رها کرد. برخی کارشناسان معتقدند این مربی در سطح تیم ملی نیست اما به نظرم این مربی عملکرد خوبی داشت.

همدانی درباره مشکلات فنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهیم در اوج فوتبال جهان باشیم، اولین چیزی که باید درباره آن صحبت کنیم بحث چرخاندن توپ ها است. تمامی رویدادهای فوتبال با مالکیت توپ برگزار می شود. به نظر من تیم ملی در این موضوع ضعیف است. ما با تیم های صاحب سبک بازی خواهیم کرد و باید روی چرخش توپ کار کنیم تا حملات و حفظ را در این راستا طراحی کنیم. همه اینها در مسابقات جام جهانی لحاظ می شود. آقای کیروش ساختار دفاعی ما را خیلی خوب شکل داد و باعث شد که متوجه شویم تیم ملی به راحتی گل نمی خورد. در خط حمله با توجه به موقعیت هایی که داریم می توانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم. این به شرطی است که در خط هافبک برنامه بهتری برای حمله داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، فکر می کنم یکی از قوی ترین تیم های جام جهانی خواهیم بود.

وی درباره تقابل تیم ملی با امارات صحبت کرد و همچنین در پاسخ به این سوال که رویکرد ملی پوشان در مسابقات باقیمانده مقدماتی جام جهانی چگونه باید باشد؟ وی خاطرنشان کرد: اینها به رویکرد کادر فنی مربوط می شود. کادر فنی باید مشخص کند که چه می خواهد. یک رویکرد استفاده از بازیکنان ذخیره است، اما نظر من استفاده از بازیکنان کلیدی است، زیرا این موضوع به عملکرد ما در جام جهانی ارتباط زیادی دارد. می توانیم این سه دیدار را به عنوان دیدارهای تدارکاتی دنبال کنیم تا با خیال راحت نکات فنی تیم ملی را زیر نظر بگیریم. ممکن است به دلیل تحریم ها در بازی های دوستانه دچار مشکل شویم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی چگونه باید برای شروع جام جهانی 2022 آماده شود؟ وی گفت: باید اردوها و بازی های دوستانه خوبی با تیم های درجه یک دنیا برگزار شود. در جام جهانی می توانیم با تیم های مختلفی روبرو شویم و بهتر است بازی های دوستانه با تیم های مختلف انجام دهیم تا از نظر تاکتیکی و روانی پیشرفت کنیم. آنها از فدراسیون می خواهند که برنامه ریزی قابل توجهی برای تحقق این امر داشته باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی پوشان پایتخت گفت: استقلال شرایط بسیار خوبی دارد. پس از تغییر رهبری و حمایت آقای آجورلو از مجیدی، وضعیت آبی ها به طرز چشمگیری بهتر شده است. این تیم در نیمه دوم موفق شد قهرمان شود و آمار نشان می دهد که عملکرد مجیدی در این نیمه خوب بود. کادر فنی استقلال با کمترین گل خورده و بدون باخت بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. وقتی به آمار نگاه می کنیم می توانیم نتیجه نهایی را به استقلال بدهیم و امیدوارم در نهایت استقلال بتواند قهرمان شود. استقلال سال ها به دلیل ضعف مدیریتی آسیب دیده است و متاسفانه مدیران قبلی کمکی به استقلال نکردند و فقط به آن آسیب زدند.

همدانی در پاسخ به این سوال که استقلال باید در نقل و انتقالات بازیکن جذب کند؟ او گفت: اکنون فوتبال جهان بال محور است. با توجه به شرایط بازیکنان، ام یمگا در پست وینگر عملکرد خوبی دارد و خوسین زاده نیز در پست وینگر نقش بسزایی داشت. مهدی پور در خط هافبک خوب کار می کند و باید یک بازیکن مکمل برای مهدی پور وجود داشته باشد. تعداد گل های تیم نشان می دهد که در دفاع عملکرد خوبی داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خط هافبک تقویت شود، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود. اگر استقلال در آن چند سال شکست خورد به دلیل نبود ستون و مشکلات در پست های مختلف بود. حالا سیدحسین حسینی روی خط دروازه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و سیاوش یزدانی هم در خط دفاعی اوضاع را کاملا در اختیار دارد. مهدی پور در خط هافبک هم کاملا از زمین بازی آگاه است و کارش را انجام می دهد. در خط حمله با اینکه کاملا با این ژست موافق نیستم اما این بازیکن دستورات کادر فنی را انجام می دهد. در کل ساختار دفاعی و حملات استقلال شکل گرفته و امیدوارم این تیم با تقویت خط هافبک خود فوتبال زیبایی ارائه دهد و در نیم فصل دوم به زیباترین شکل ممکن فوتبال بازی کند و یکی از مدعیان باشد. برای قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید