امیر عبداللهیان: در سفر گروسی به تهران به توافق قابل قبولی با روند مثبت دست یافتیم.

امیر عبداللهیان: در سفر گروسی به تهران به توافق قابل قبولی با روند مثبت دست یافتیم.

روز جدید وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با همتای سنگاپوری خود گفت: در سفر اخیر گروسی به تهران به توافق رضایت بخشی دوجانبه با روند مثبت دست یافتیم.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) 12 خردادماه در گفت و گوی تلفنی با ویویان بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل و توسعه منافع دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد. عرصه بین المللی

وزیر امور خارجه با اشاره به انتصاب سفیر ایران در سنگاپور و ارزیابی مثبت از روابط دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تاکید کرد.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین بر توقف خصومت ها و دیپلماسی و گفتگو به عنوان راه حل مناسب برای پایان دادن به بحران تاکید کرد.

ما معتقدیم دخالت سیاسی در امور فنی آژانس کاملاً غیرسازنده است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال همتای سنگاپوری خود با اشاره به لزوم پایان دادن به فضای مصنوعی و غیرسازنده در نشست پیش روی روسای آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: می توان یک شبه با تفسیرهای سیاسی شتابزده برعکس شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در سفر اخیر گروسی به تهران به توافق رضایت بخشی با روند مثبت دوجانبه دست یافتیم. ما معتقدیم دخالت سیاسی در امور فنی آژانس کاملاً غیرسازنده است.

اگر همه طرف ها به دیپلماسی و تعهد احترام بگذارند، توافق برقرار می شود

امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی درباره مذاکرات وین نیز با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به یک توافق خوب، باثبات و مستحکم، خاطرنشان کرد: توافق وجود دارد. اگر همه کشورها با واقع بینی به دیپلماسی و تعهدات پایبند باشند نه تهدید.

وزیر امور خارجه سنگاپور همچنین بر آمادگی کشورش برای توسعه و گسترش بیشتر روابط در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های مورد علاقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور همچنین از امیر عبداللیان برای سفر به این کشور دعوت کرد و روابط دو کشور را مهم خواند.

دیدگاهتان را بنویسید