امیر عبدالخیان: هیئت آژانس به زودی به تهران سفر می کند/ امیدواریم گروسی از نظر فنی و به دور از احساسات سیاسی با ما به توافق برسد.

امیر عبدالخیان: هیئت آژانس به زودی به تهران سفر می کند/ امیدواریم گروسی از نظر فنی و به دور از احساسات سیاسی با ما به توافق برسد.

امیر عبدالخیان از سفر هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع بندی مذاکرات، مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه از سفر هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب پایان مذاکرات، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، امیر عبداللهیان افزود: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسند. “

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای و بمب اتمی نبوده است و فتوای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای نیز بر این نکته تاکید دارد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما همواره از نقش مثبت و سازنده عراق در توسعه منطقه استقبال کرده ایم. ما از سیاست باز کردن و توسعه روابط عراق با کشورهای منطقه، جهان عرب و جهان اسلام استقبال کردیم و با دید مثبت به این مهم توجه داریم.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از این نشست خبری اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که عراق همواره در مسیر گفت وگوی رفع تحریم ها، مذاکرات وین و به نتیجه رسیدن نهایی مذاکرات هسته ای ایران اقدامات مثبت و سازنده ای انجام داده است. و طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی حاضریم بر اساس مذاکرات قبلی و با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در جهت نتیجه گیری نهایی مذاکرات وین گام برداریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بار دیگر از استقبال خوب و گفتگوهای بسیار مهم و ارزشمندی که امروز با حضور مقامات عالی رتبه ایران و عراق در وزارت امور خارجه داشتیم تشکر و خرسندی خود را اعلام می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید