امیر عبدالخیان: ابتکاری در مورد احیای برجام روی میز است. امیدواریم در هفته های آینده بتوانیم اخبار نهایی را اعلام کنیم

امیر عبدالخیان: ابتکاری در مورد احیای برجام روی میز است.  امیدواریم در هفته های آینده بتوانیم اخبار نهایی را اعلام کنیم

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه امروز – یکشنبه 7 اسفند – در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره چشم‌انداز توافق هسته‌ای، گفت: من در این زمینه صحبت کردم، وظیفه ذاتی نظام دیپلماسی این است که تلاش کند برای برجام تلاش کند. تحریم ها در این زمینه در شرایطی که صحبت از ابتکاری روی میز است که امیدوارم در هفته های آینده بتوانیم اخبار نهایی آن را به گوش ملت ایران برسانیم.

حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه امروز – یکشنبه 7 اسفند – در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره چشم‌انداز توافق هسته‌ای، گفت: من در این زمینه صحبت کردم، وظیفه ذاتی نظام دیپلماسی تلاش برای رفع مشکل است. تحریم ها در این زمینه در شرایطی که صحبت از یک ابتکار روی میز است که امیدوارم در هفته های آینده بتوانیم آخرین اخبار را به گوش ملت ایران برسانیم، اما به هر حال به سال آینده امید زیادی دارم و امیدوارم در بهار آینده هر چه بیشتر جای خالی داشته باشم. در نتیجه اقداماتی که در حال انجام است، اما هنوز زمان بیان آنها فرا نرسیده است، برحسب امکانات مختلف برای ملت بزرگ ایران، حامل بسیاری از اخبار امیدوارکننده و مبارک باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما بسیار خوش بین هستیم و تمام تخم های خود را در سبد برجام و توافق برجام قرار نداده ایم، اما از همه فرصت ها برای کسب حداکثر منافع ملی استفاده خواهیم کرد و برای شما بهترین ها را در این زمینه آرزومندیم. سال نو.” همکاران، امیدوارم سال پیش رو سالی پر از شادی و موفقیت برای هر یک از شما باشد.

امیر عبداللهیان همچنین در پاسخ به این سوال که در خصوص توافق ایران و عربستان پس از توافق با عربستان، بحث هایی برای بهبود روابط با مصر، اردن و حتی بحرین مطرح است، آیا خبر را تایید می کنید؟ و آیا پادشاه اردن به دعوت سفر به تهران پاسخ داد یا خیر؟ وی گفت: سلطان عمان در سفر به منامه، پایتخت بحرین، ابتکار عمل و ایده بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی را مطرح کرد. به این ترتیب حدود دو ماه پیش هماهنگی اولیه برای بازدید هیات های فنی ایران و بحرین از سفارتخانه های دو کشور انجام شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این چارچوب تیم فنی خود را به منامه اعزام کردیم و از سفارت و پست های دیپلماتیک خود بازدید کردند. هیئت پارلمانی ما اخیرا برای نشست IPU به منامه سفر کرده است.

امیر عبداللهیان گفت: از بازگشت عادی روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه استقبال می کنیم و امیدوارم برخی موانعی که بین تهران و منامه وجود دارد برطرف شود و بتوانیم در این راستا گام های مناسبی برداریم.

وی افزود: در حاشیه نشست عراق 2 با آقای سیسی رئیس جمهور مصر گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم و سپس از طریق دفتر امنیتی خود در قاهره با برخی از مقامات مصری درباره چگونگی بهبود سیاسی تبادل اطلاعات و گفتگو کردیم. روابط تهران و قاهره ما همواره مصر را کشوری مهم در جهان عرب می دانیم و از هرگونه توسعه و پیشرفت در روابط تهران و قاهره استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید