امیر عبدالخیان: آرامش مردم را مدام حفظ کنیم [از مذاکرات] اطلاع رسانی نمی کنیم

امیر عبدالخیان: آرامش مردم را مدام حفظ کنیم [از مذاکرات] اطلاع رسانی نمی کنیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خوب یا بد، برجام نقاط قوت و ضعفی دارد. امروز این یک سند بین‌المللی است که پیش روی ماست و راه ما رفع تحریم‌ها است.» وی ادامه داد: هفته‌هاست که پیام‌ها غیرمستقیم است و تلاش می‌شود از طریق وزرای خارجه برخی کشورها، متن اصلی خلاصه شود. آرامش مردم را حفظ کنید، ما همیشه اطلاع رسانی نمی کنیم.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حرم امام گفت: شعار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران شعار نه شرق و نه غرب بود و امروز شاهد حساسیت مردم نسبت به این شعار هستیم.

وی در سخنان امروز خود در حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: هرگاه دستگاه سیاست خارجی به آمریکا یا روسیه که به نظر مردم دور از شعار امام است نگاه می کند، موجی از انتقادات به سمت سیاست خارجی بلند می شود.

به گزارش هاماران، امیر عبداللهیان گفت: امروز 5 میلیون و صد ایرانی به صورت رسمی در خارج از کشور زندگی می کنند و البته شاید این تعداد کمی بیشتر باشد.

امیر عبدالخیان همچنین گفت: برجام چه خوب و چه بد، نقاط قوت و ضعفی دارد، امروز یک سند بین المللی است که پیش روی ماست و راه ما رفع تحریم هاست.

وی ادامه داد: هفته هاست که به صورت غیرمستقیم اخبار لغو شده است و تلاش می شود از طریق وزرای خارجه برخی کشورها، متن اصلی خلاصه شود. اما برای حفظ آرامش مردم، همیشه اطلاع رسانی نمی کنیم.

وی گفت: پیشرفت خوبی حاصل شده و امیدواریم امتیاز خوبی کسب کنیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: از عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و عدم آموزش زنان و دختران ناراضی هستیم.

وی گفت: ما معتقدیم عهدنامه 1351 باید در بحث حقوق به وضوح مورد توجه قرار گیرد.

امیر عبدالخیان تاکید کرد: درگیری های پراکنده در مرز افغانستان نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید