گروسی: در نتیجه این سفر همکاری ها تقویت می شود/ رئیسی: انتظار داریم آژانس تحت تاثیر نیات سیاسی نیروها قرار نگیرد.

گروسی: در نتیجه این سفر همکاری ها تقویت می شود/ رئیسی: انتظار داریم آژانس تحت تاثیر نیات سیاسی نیروها قرار نگیرد.

سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر شنبه در دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اشاره به سابقه همکاری های گسترده ایران با آژانس، گفت: سفر مقامات این سازمان به کشورمان. این کشور نشانه اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری سازنده با آژانس است.

رئیسی با بیان اینکه ایران بر اساس حسن نیت و وفاداری به توافق بالاترین سطح همکاری را با آژانس داشته است، تصریح کرد: انتظار داریم دیدگاه آژانس انرژی اتمی کاملا حرفه ای باشد و نیروهای سیاسی که به دنبال اهداف خود هستند، دست به چنین کاری نزنند. فعالیت های آژانس را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس جمهور با تشریح لزوم استفاده از دانش هسته ای در صنعت، کشاورزی و پزشکی برای رفاه مردم، گفت: برخی کشورها در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی، موضوع هسته ای را بهانه ای برای فشار بیشتر بر مردم کرده اند. مردم ایران که این رژیم در آن عضویت دارد، آژانس وجود نداشته و بر اساس قوانین خود عمل نمی کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه آمریکا اولین ناقض توافق هسته ای بود که از برجام خارج شد، افزود: اروپایی ها نیز به تعهدات خود در این توافق عمل نکردند، هرچند ایران به تعهدات خود پایبند بود و بیش از 15 بار به این پایبندی اشاره شد. در گزارش های آژانس.” تایید شد.

رئیس جمهور با اشاره به گفتگوهای گروسی با مقامات ایرانی در سفر به تهران ابراز امیدواری کرد که آژانس بر اساس رفتار حرفه ای و منصفانه عمل کند و به اصل بی طرفی در اعلام واقعیت فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور احترام بگذارد. ایران و شفاف سازی انطباق کشورمان با قوانین آژانس انرژی اتمی.

مخالفان نمی خواهند همکاری دوجانبه بین ایران و آژانس موفقیت آمیز باشد

در این دیدار، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و بویژه از دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران، همکاری ایران و آژانس را طولانی مدت خواند. را دائمی و مثبت عنوان می کند و با بیان اینکه ادامه این روند مستلزم همکاری مستمر در سطح بالا است، از جمله تقویت روابط دوجانبه است.

گروسی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی هسته ای امروز برای رفاه مردم امری اجتناب ناپذیر است، به مذاکرات اخیر خود با مقامات ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: من و همکارانم دیدارهای بسیار سازنده و مثبتی با مقامات ایرانی داشته ایم و مطمئن هستم. که این امر زمینه مناسبی را برای تعاملات آتی فراهم می کند و در نتیجه این سفر همکاری ها تقویت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مقصر وضعیت فعلی برجام شناخته شده است، تصریح کرد: بدخواهان نمی خواهند همکاری دوجانبه ایران و آژانس به نتیجه برسد و بهترین پاسخ برای آنها این است. برای توسعه همکاری های دوجانبه

گروسی تصریح کرد: در گفتگو با مقامات ایرانی دریافتم که اراده آنها برای مذاکرات هسته ای و از سرگیری برجام برای تامین منافع مردم ایران جدی است و مطمئنم اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد امکان بازگشت وجود دارد. به برجام

دیدگاهتان را بنویسید